خبرهای داغ:
خبرنگار افتخاری بسیج؛

بسیج آینه تمام نمای مظلومان عالم است

بسیج آینه تمام نمای مظلومان عالم است
صادق چگینی خبرنگار افتخاری بسیج گفت: بسیج یاور مظلومان و آینه تمام نمای محرومین و مستضعفین است.
کد خبر: ۹۵۹۸۱۱۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷

بسیج مدرسه عشق است و همواره در این مکتب انسانها به خودسازی می پردازند جایی که با خدای خویش معامله می کنند، بسیج طعم فقر و استضعفاف را چشیده است. پر کار ترین قشر جامعه است که کمترین بهره را می برد. در سیل، زلزله و جنگ و امنیت پیشتاز است، در این مدرسه حسن باقری، سردار سلیمانی، فخری زاده و تهرانی مقدم ها رشد کردند که ارکان قدرت علمی کشور را تثبیت کردند.خبرگزاری بسیج با صادق چگینی یکی از خبرنگاران افتخاری مصاحبه ای انجام داده که از نظر مخاطبین می گذرد.

 خودتان را معرفی کنید:

صادق چگینی هستم خبرنگار افتخاری بسیج که در تمام ایام زندگی عضو بسیج بود. سال ۱۳۸۸ با سایت بسیج نیوز که بعدها به خبرگزاری ارتقا پیدا کرد همکاری خود را شروع و در تمام این مدت سال های متفاوتی را پشت سر گذاشتم خبرها خوب و تلخی را تجربه کردم.

الویت کاری شما در بسیج چیست؟

از ابتدا بحث روشنگری را در دستور کار خویش قرار دادم و سعی کردم انقلاب را آن گونه که هست معرفی کنم و در این مسیر سختی های فراوان متحمل شدم. از فتنه ۸۸ که بی بصیرتی خواص فریاد می زد تا فتنه زن زندگی آزادی همواره پای ثابت حمایت از آرمانهای انقلاب و رهبری بودم.

آیا موقعیت های مناسبی داشتید که بسیج را رها کنید؟

شاید موقعیت های فراوان مالی و اداری را به خاطر اعتقاداتم از دست دادم اما مهم نیست چون دنیا بسیار کوتاه و در حال گذر است، عمر نوح هم اگر داشته باشیم می گذرد و هر نفس ما گامی است به سوی مرگ پس برای آن چه که باور داریم می ایستیم. ایستادن همراه با دانایی و مسلح شدن به علم و سلاح ایمان! لازمه کار بسیج دانایی، بصیرت و گام برداشتن در مسیر انقلاب است.

گوشه ای از فعالیت های جهاد تبیین خویش را بیان کنید:

در زن زندگی آزادی بیش از ۱۸۰ کلاس درس در مدارس مختلف رفتم و با روشنگری وظیفه جهاد تبیین را انجام دادم، این کار بدون حمایت هیچ نهادی انجام شد. سفرهای مختلف به استانهای سراسر کشور برای سخنرانی و تبیین حقایق انقلاب جز برنامه های من بود که با نیت شهدا و پدرم که از جانبازان دفاع مقدس است انجام دادم.

نگاه شما به بسیج چگونه است؟

بسیج یعنی انتهای خط به شهادت ختم می شود و هیچ کس جز خدا نمی داند در دل یک بسیجی چه میگذرد. خبرگزاری بسیج و بنده به عنوان خبرنگار افتخاری تجربه خوبی بود که زمینه تقابل و تفاوت با اندیشه های مختلف را به خوبی درک کردم.

بسیج آینه عشق است که امام مستضعفین هم آرزوی بسیجی شدن داشت، خیلی ها با تفکر غربگرایی به دنبال حذف بسیج بودند تا شناسنامه های انقلاب را به تاریخ بسپارند و استحاله کشور به راحتی انجام شود.

نظر خانواده شما در مورد بسیج را بیان کنید؟

پدرم یک جمله ای داشت و می گفت: تا زمانی که نفس بسیجی و سپاهی در این مملکت است هیچ قدرتی نمی تواند عرض اندام کند. امروز دوست و دشمن به قدرت بسیج و سپاه اعتراف دارد.

مزیت خبرنگاری در بسیج تعریف کنید:

خبرنگاری در بسیج مزیت مالی ندارد بلکه فکر و اندیشه به عنوان اهرم قدرت در قلم انسان پیاده می شود و محکوم به مفید بودن هستید آن جا که خطر است در صف اول قرار می گیری و آن جا که آرامش و آسایش است در گوشه ای مشغول خدمت هستید.

در خبرنگاری آن هم افتخاری بسیج هیچ گاه شما در آرامش نیستی بلکه افق بسیج بلند تر است، بسیج منافع مادی ندارد بلکه راهبردهای اعتقادی و قلبی است که برایش تلاش می کنی، پیشنهاد های بسیاری از نظر مالی و کاری به بنده شد که اصلا در بسیج یک هزارم آن را دریافت نمی کنید اما مکتب امام و انقلاب انسانهای خاص را می طلبد آنان که در کوران بحرانها و سختی ها به دل طوفان بزنند.

چرا خبرنگار افتخاری بسیج شدید؟

بسیج را بدان علت انتخاب کردم که با خاطرات کودکی من گره خورده روزی که پدرم ۷ نفر زن و بچه را رها کرد و لباس رزم پوشید تا از این خاک دفاع کند. جبهه رفتن پدر و نوای عاشقانه بسیجیان بی نشان در ذهن کودکی ام مرا پرورش داد و امروز خبرنگار افتخاری این حوزه هستم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار