تراکتور شالیزار توسط رییس جمهور در تبریز رونمایی شد

تبریز- تراکتور شالیزار توسط رییس جمهور رونمایی شد و سه پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان با حضور آیت الله رییسی در شرکت تراکتورسازی تبریز مورد بازدید قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۱۸۹۱۲
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تراکتور شالیزار توسط رییس جمهور رونمایی شد و سه پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان با حضور آیت الله رییسی در شرکت تراکتورسازی تبریز مورد بازدید قرار گرفت. 

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی در توضیح طرح های افتتاح شده و بازدید شده اظهار کرد: تولید تراکتور شالیزاری، تولید کامیونت ۱۱ تنی، ایجاد سالن مونتاژ موتورهای صنعتی و راه اندازی خط تولید محورهای جلوی تراکتور چهار طرحی هستند که با حضور رئیس جمهور بهره برداری شدند.

مصطفی وحیدزاده با بیان اینکه خط تولید تراکتور شالیزاری برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد، گفت: برای راه اندازی این خط تولید، ۳.۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و در حال حاضر جزو پنج شرکتی هستیم که به تکنولوژی تولید این نوع تراکتور دست یافته ایم.

وی افزود: با دستیابی به تکنولوژی تولید تراکتور شالیزار که قیمت تمام شده آن ۶۳ درصد مشابه خارجی است از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز جلوگیری و برای بیش از سه هزار نفر اشتغالزایی شد.

وی اضافه کرد: نیاز داخلی کشور یکهزار و ۵۰۰ دستگاه است و میزان تولید در این شرکت ۲ هزار دستگاه پیش بینی شده و با صادرات ۵۰۰ دستگاه مازاد، پنج میلیون دلار درآمد صادراتی عاید شرکت می شود که ماه بعد روانه بازار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار