استاندار هرمزگان:

جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای ایرباس برفراز خلیج فارس فراموش نشود

کد خبر: ۹۵۱۸۸۶۶
|
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای ایرباس به فراموشی سپرده شود، گفت: هرمزگانی‌ها بیشترین شهید را در مبارزه با آمریکا دادند و تمام جلوه‌های مبارزه استکبار در منطقه وجود دارد. مهدی دوستی   در دیدار با علی اصغر جعفری معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در بررسی ابعاد احداث موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای ایرباس در بندرعباس افزود: باید آثار دفاع مقدس و سابقه مبارزاتی مردم هرمزگان با استکبار و در اشاره‌ی به جنایت آمریکایی‌ها مبنی بر حمله به پرواز ۶۵۵ بندرعباس در فراز خلیج‌فارس مستندسازی شود.

وی بیان کرد: جریاناتی در داخل و خارج کشور به دنبال بزک کردن چهره کریه آمریکا هستند و بیم آن وجود دارد که چند سال بعد، اینچنین نهادینه کنند که حمله‌ی ناو وینسس به هواپیمای ایرباس یک خطا و اشتباه بوده و ماهیت قضیه را تغییر دهند؛ برهمین اساس باید مستندات این اقدام جمع‌آوری و در معرض دید عموم قرار گیرد تا اثر آن در چرخش دولت‌ها نیز ماندگار باشد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: بندرعباس می‌تواند نخستین موزه بین‌المللی « توحش آمریکایی» را داشته باشد و جنایات آمریکا حتی

در کشورهای مختلف نیز در آن به نمایش گذاشته شود؛ ضمن اینکه موزه‌ی بندرعباس می‌تواند روایتگر شکست‌ها و حرکت رو به افول آمریکا باشد.

دوستی تصریح‌کرد: ابعاد دیگری که باید در موزه دفاع مقدس بندرعباس دیده شود، تعمیق و معرفی تاریخ مبارزه با استعمار در هرمزگان است، این استان ۵۰۰ سال سابقه مبارزاتی دارد و باید بخشی از مبارزات مردم در مقابل پرتغالی‌ها نیز به تصویر کشیده شود.

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس بندرعباس را باید با تاریخ ایران گره بزنیم و فضایی در آن وجود داشته باشد که حتی کسانی که دنبال فضای دفاع مقدس و شهدا نیستند نیز بتوانند به بهانه‌هایی در آن حضور پیدا کنند؛چرا که همین حضورها آثار و برکاتی به همراه دارد ومی‌تواند تحول‌آفرین باشد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان همچنین با اشاره به جایگاه رفیع «مادر » در تربیت شهدا گفت: متاسفانه مادران شهدا با وجود اینکه یکی از ارزشمندترین نمادهای جهاد و مقاومت هستند، شاخصی در کشور ندارند و لازم است برای این قشر نیز کار ویژه‌ای در مرکز فرهنگی دفاع مقدس انجام گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار