رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: بیش‌از پنج تن گوشت قرمز و گوشت مرغ تاریخ منقضی طی بازدید کارشناسان اداره دامپزشکی از یک سردخانه غیرمجاز در حاشیه شهر زاهدان کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۵۱۸۷۲۲
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حامد گنجعلی، رئیس اداره دامپزشکی زاهدان، اظهارداشت: در این بازدید که در روز تعطیل و ساعات غیراداری توسط کارشناسان این اداره انجام گرفت از یک سردخانه غیرمجاز در حاشیه شهر زاهدان، بیش‌از پنج تن گوشت قرمز و گوشت مرغ کشف شد.

وی با بیان اینکه محل نگهداری این فرآورده‌های خام دامی فاقد پروانه بهداشتی و غیرمجاز بود افزود: از این پنج تن گوشت که در شرایط نامناسب نگهداری می‌شد بیش‌از یک و نیم تن گوشت مرغ بدون هیچ‌گونه نشان و تاریخ تولید و انقضایی قطعه بندی و نگهداری می‌شد که پس از هماهنگی با مقام قضایی برای ادامه چرخه اداری برابر با دستورالعمل های نظارتی سازمان دامپزشکی کشور ضبط و مکان پلمب شد.

رئیس دامپزشکی زاهدان گفت: تضمین سلامت غذایی از مزرعه تا سفره جزء وظایف ذاتی دامپزشکی بوده و با افراد سودجویی که بخواهند به هر طریق سلامت غذایی مردم و به تبع آن سلامت غذایی جامعه را به خطر بیندازند قاطع و قانونی برخورد می‌کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی از مرحله تولید تا عرضه را به سامانه ۱۵۱۲ ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

گنجعلی تصریح کرد: سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان آماده دریافت گزارشات، شکایات،انتقادات وپیشنهادات همشهریان عزیز است.

ارسال نظرات