حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد، سرآغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۹۵۱۸۵۳۴
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور  ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار رسانه گفت: قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد، سرآغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی بود و این روز بزرگ و تاریخی، سند حقانیت و مظلومیت انقلاب شکوهمند اسلامی و تجلی حمایت و فرمانبرداری مردم از امامت جامعه اسلامی است.

وی افزود: در این روز تاریخی رژیم طاغوت در برابر شجاعت مردم به وحشت افتاد و برای سرکوب قیام آنها، حدود ۱۵ هزار نفر از مردم مسلمان و انقلابی حاضر در تظاهرات را به خاک و خون کشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: جریان ۱۵ خرداد هر چند در ظاهرا با سرکوب خونین مردم به نفع شاه و دربار پهلوی تمام شد، اما در حقیقت ماهیت رژیم ستمشاهی را بیش از پیش برای همگان آشکار کرد.

وی اظهار کرد: پس از این قیام، انقلاب اسلامی ایران در مدت ۱۵ سال با مجاهدت، ایثار و جانبازی عده زیادی از حق طلبان و مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید و تاروپود رژیمی که اقتدار خود را در وابستگی به ابرقدرت‌ها و نیروی نظامی می‌دانست مانند تار عنکبوت از هم گسست.

چراغی پور بیان کرد: در همین راستا به مناسبت شصتمین سالروز قیام ۱۵ خرداد و یادواره شهدای بمباران هوایی ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۱ ایلام، مراسمی بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه اهل البیت شامگاه امروز دوشنبه برگزار خواهد شد و سخنران این مراسم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام از اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا با حضور خود در آیین گرامیداشت این روز بزرگ، بار دیگر پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم امام خمینی (ره) به نمایش گذاشته و میثاقی مجدد با امام و رهبری بسته و پیوند ناگسستنی میان امت و امام را به اثبات برسانند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار