خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام حسنی تأکید کرد

لزوم جلوگیری از تحریف امام (ره) در سطح نخبگان دگراندیش

همدان- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: یکی از اتفاقات بدی که در حال وقوع است و نقش نخبگان انقلابی در جلوگیری آن بسیار مهم است، تحریف امام (ره) در سطح نخبگان دگراندیش است.
کد خبر: ۹۵۱۸۰۲۰
|
۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۵
لزوم جلوگیری از تحریف امام (ره) در سطح نخبگان دگراندیش

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی حسنی در جمع هادیان سیاسی سپاه و بسیج ناحیه همدان، ضمن تسلیت ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: یکی از اتفاقات بدی که در حال وقوع است و نقش نخبگان انقلابی در جلوگیری آن بسیار مهم است مقام معظم رهبری هم آن را هشدار دادند تحریف امام (ره) در سطح نخبگان دگراندیش است.

وی با بیان اینکه اولین تحریفی که از امام خمینی (ره) می‌شود ارائه تفسیر جمهوری خواهانه از امام راحل و حذف بقیه ابعاد و اهداف داخلی و جهانی انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب امام (ره) ده‌ها هدف و بعد مشخص همچون عدم جدایی دین از سیاست، استکبارستیزی، جهانی بودن نهضت، حمایت از محرومین، حذف نظام‌هایی که برپایه صهیونیسم، امپریالیسم و کمونیسم بنا شده و تلاش برای وحدت امت اسلامی و ... دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: امروز نسل‌های سوم و چهارم انقلاب وقتی اهداف امام خمینی (ره) را از برخی جریان‌ها می‌شنود غیر از جمهوری و دموکراسی هیچ هدف مشخصی را از امام (ره) نمی‌داند و ابعاد فرامرزی امام (ره) توسط برخی افراد و جریانات به صورت ۱۰۰ درصد پنهان می‌شود.

وی گفت: دومین تحریف، بزرگ کردن برخی دیدگاه‌های امام (ره) و نادیده گرفتن برخی دیگر است که برخی جریانات از ۲۱ جلد صحیفه امام (ره) فقط به یک جلد اکتفا می‌کنند که میزان رای ملت است و حتی جمله بعد از آن را هم سانسور می‌کنند.

حسنی بیان کرد: سومین تحریف، هم ارائه اطلاعات فراتر از مکتوبات و صوت‌های موجود امام خمینی (ره) است؛ امام (ره) صوت و دست خط خود را ملاک و مرجع مراجعه مردم به جهت‌گیری و محتوای اندیشه خود می‌داند و راه‌های دیگر را بسته است.

وی ابراز کرد: چهارمین تحریف، حذف جنبه‌های انقلابی شخصیت امام (ره) است؛ برخی امام (ره) را طوری تفسیر و معرفی می‌کنند که نسل امروز گمان می‌کنند امام خمینی (ره) یک عنصر منفعل، حاشیه نشین، تشریفاتی و تزئینی بوده است؛ حال آنکه ادبیات به جا مانده از امام (ره) نشان می‌دهد که هر قدر امام خمینی (ره) از صدر انقلاب دور می‌شود چهره انقلابیش افروخته‌تر می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: پنجمین تحریف امام راحل، تبدیل اسلام سیاسی و فقاهتی به اسلام رحمانی است؛ اسلام در ابعاد مختلف فقهی، سیاسی، عرفانی و جهادی دارای ابعاد عطوفت و مهربانی است، اما زمانی که رنگ سیاست و حکومت به خود می‌گیرد محتوای آن از مسیر فقه سیاسی می‌گذرد و باید‌ها و نباید‌های آن توسط فقه برجسته می‌شود.

وی با بیان اینکه ششمین تحریف امام خمینی (ره)، اصالت خانوادگی آن است، برخی اقوام درجه دو و سه امام راحل که داشته‌ها و سرمایه اجتماعی خود را از امام (ره) دارند تلاش می‌کنند از این ره‌آورد ارجحیتی برای خود قائل شوند؛ این جماعت دو دسته هستند؛ عده‌ای که واقعا به تصویری که از امام (ره) در حوزه اجتماعی وجود دارد احترام می‌گذارند و برخی هم در پای بندی‌های فقهی و احکامی دچار تزلزل هستند؛ اما علاقمند هستند که با تابلوی امام (ره) شناخته شوند.

حسنی گفت: هفتمین تحریف، استفاده از روش‌های پست مدرن برای تفسیر و فهم امام خمینی (ره) است؛ درسال‌های اخیر مسئله روزآمد کردن اندیشه امام (ره) مورد توجه بود؛ عده‌ای برای ایجاد قابلیت نقد امام راحل توجیه می‌کردند که باید ایشان را معادل مکتب فرض کنیم و برخی برای انطباق امام (ره) با ره‌آورد بشری غرب تلاش کردند با روش‌های تاویلی و تفسیری به انطباق روی آورند؛ هرچند این دسته می‌دانند که انطباق اندیشه‌های امام به ره‌آورد‌های علمی، بشری غرب به دلیل پیروی امام راحل از معرفت ذاتی امکان پذیر نیست.

وی ابراز کرد: هشتمین تحریف، انطباق عرفی و عرفی سازی است؛ عرفی سازی اجتماع، فرهنگ و منزلت‌ها از اصول پذیرفته شده زیست غربی است و حاکمان تراز اول نظام‌های غربی تشریفاتی هستند؛ اما رهبر جامعه اسلامی از جایگاهی تمام کنندگی، صلابت و گره گشایی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار