کارشناس مسائل دینی و اجتماعی در گفت و گو با بسیج:

ساده زیستی و دوری از تجملات را سیره امام راحل بود

تبریز- یکی از کارشناسان مذهبی تبریز ساده زیستی و دوری از تجملات را جزو سیره امام راحل عنوان و بیان کرد: ایشان این سیره را همچون ائمه برگزید و حتی پس از رحلت ایشان بر همه آشکار شد که جز خانه ای در خمین و قم، مال و ثروتی نداشت.
کد خبر: ۹۵۱۷۸۰۹
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

حجت الاسلام مجید اشراقی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ساده زیستی امام راحل را از ویژگی های مهم شخصیتی ایشان دانست که زبانزد خاص و عام بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از همان دوران جوانی در خمین و پس از آن در دوران مبارزه در نجف زندگی ساده و بی پیرایه ای داشت، گفت: ایشان تا پایان عمر همچنان ساده زندگی کرد چنانکه جماران موید و گواهی بر این ادعاست.

حجت الاسلام اشراقی بری بودن امام خمینی(ره) را از مال و زر و اندوز از ویژگی های برجسته ایشان خواند و تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب هم در سخنان خود بارها با اشاره به این ویژگی امام، سیره و شیوه شخصیتی ایشان را بارها به مردم و مسئولان گوشزد و تبیین کردند.

وی به ساده زیستی رهبر فرزانه انقلاب هم اشاره و بیان کرد: رهبر انقلاب هم همچون بنیانگذار انقلاب در نهایت سادگی زندگی می کند و نمونه آن زندگی ساده و به دور بودن فرزندان ایشان از مسئولیت هاست.

حجت الاسلام اشراقی اظهار داشت: آیت الله خامنه ای بارها از تریبون های مختلف و به خصوص در چهاردهم خرداد سال گذشته ساده زیستی را مورد تاکید قرار داده و این وِزگی امام را یادآور شدند، ویژگی که شخصیت های خارجی از آن بارها متحیر شده و آن را در محافل های مختلف مطرح کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار