معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان:

ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید برای جامعه مخصوصا جوانان تبیین شود

به معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان امام خمینی(ره) یک شخصیّت استثنائی بود که ابعاد شخصیتی‌شان به راحتی قابل درک نیست
کد خبر: ۹۵۱۶۸۶۸
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت ظهر امروز سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در جلسه هماهنگی اعزام زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه اعزام زائران به دو روش پیاده و خودرویی انجام می‌پذیرد، اظهار کردند: کاروان زائران پیاده‌ی حرم مطهر امام راحل با جمعیت ۳۱۳ در راه مرقد شریف معمار کبیر انقلاب اسلامی هستند که اکثریت این زائران هم جوانان هستند و همچنین ۳.۵۰۰ نفر هم در قالب کاروان خودرویی زائر حرم امام راحل هستند که در روزهای آتی حرکت خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه سازماندهی، پایداری و ریشه‌دار شدن نظام جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت حرکت عظیم اسلامی در جهان، مرهون درایت و رهبری بی‌نظیر حضرت امام(ره) است، تصریح کردند: شکوه و عظمت امام(ره) و تاثیر عمیقی که ایشان بر جهان اسلام گذاشتند به سهولت قابل درک و ارزیابی نیست. وجود حجم عظیم تبلیغات خصمانه و استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، ملتها را برای آشنایی با افکار و ایده های درخشنده در آفاق معرفت بشری، با دشواری مواجه ساخته است. اما در عین حال عظمت خیره کنندؤ امام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایران همچنان توجه مردم دنیا را به سوی خود جلب کرده است.‏

سرهنگ پاسدار منشوری پیروی از امام راحل امت اسلامی و توام با شناخت و تحکیم ارتباط با افکار واندیشه‌های بلند آن حضرت را برای قدردانی از نعمت‌های بزرگ الهی ضروری خوانده و بیان کردند: برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام ـ قدس سره الشریف ـ مساله مهم و لازمی است و در حقیقت جزٔ شعائر اسلامی نظام محسوب می شود. بنابراین باید با مشخص کردن اهداف مرحله ای این مراسم، پیام متناسب با اقتضای زمان از اندیشه های ناب امام(ره) به مسلمانان و میهمانان شرکت کننده در مراسم سالگرد امام راحل ارائه شود.‏

ایشان با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) توانست در دوران تاریکی و بی‌هویتی یک هویت اسلامی و ملی را ایجاد کند، افزودند: امام بزرگوار ما توانست یک هویت جدیدی را در دنیای پرآشوب سیاست، در این منطقه به وجود بیاورد و آن، هویتِ جمهوری اسلامی و ملت زنده‌ی ایران است که توانستند این جمهوری را ایجاد کنند و از آن پاسداری کنند. این، یک هویت اسلامی و یک هویت ملی است و این هویت، مخصوص ملت ایران هم نیست. هویت اسلامی، متعلق به همه‌ی امتهای اسلام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حرکت امام، مشابهت‌های زیادی با نهضت حسینی دارد و تقریباً، الگوبرداری شده از حرکت حسینی است، تصریح کردند: امام در ساخت و مهندسىِ نظام جمهوری اسلامی، همه عناصر و اجزایی را که میتوانست این نظام را استوار و ماندگار کند، مورد ملاحظه قرار داد و با مهارتِ تمام این عناصر اصلی را در درون این بنای شامخ و مستحکم کار گذاشت. این عناصر اصلی عبارت است از اسلام، مردم، قانونگرایی و دشمن‌ستیزی. امـام راحل، اسـلام نـاب را دوبـاره زنـده کـرد و بـه ذهـن و عـمـل انـسـان‌هـا و صـحـنـه‌هـای سـیـاسی جهان برگرداند. پس حفظ این میراث عظیم یعنی جـمـهـوری اسـلامـی بـر هـمه واجب است.

سرهنگ پاسدار منشوری با تاکید بر اینکه یکی از اساسی‌ترین اقدامات برای حفظ هویت اصلی انقلاب اسـلامـی، پـای‌بـنـدی بـه روش و منش رهبری حضرت امام خمینی(ره ) است، بیان کردند: مشخصه‌ی دیگر خط امام تکیه بر مردم و برقراری عدالت اجتماعی و کمک به طبقات مستضعف و محروم است که امام راحل آنها را صاحب انقلاب و کشور مـی‌دانـسـت. مـبـارزه با رژیم اشغالگر قدس و عدم رابطه با امریکا و مبارزه با تفرقه افـکـنـی اسـتـکـبـار نیز از خصوصیات خط امام(ره) است؛ امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده است. نام ایشان پرچم این انقلاب و راه ایشان راه این انقلاب و اهدافشان اهـداف ایـن انـقـلاب اسـت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار