خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس در گفتگو با بسیج خبر داد:

کسب رتبه هفتم تیم بسیج حقوقدانان فارس در مسابقات ملی موت کورت

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس از شرکت تیم بسیج حقوقدانان فارس در مسابقات ملی موت کورت و کسب رتبه هفتم در این مسابقات خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۵۲۸۸
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵

روح الله مهبودی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز اظهار داشت: تیم بسیج حقوقدانان متشکل از چهار نفر از دانش آموختگان حقوق تحت مدیریت و سرپرستی سازمان بسیج حقوقدانان در مسابقات ملی موت کورت(شبیه سازی دادرسی) حقوق عامه شهید بهشتی شرکت کرد.

به گفته مهبودی، موت کورت، نوعی شبیه سازی دادگاه است که دانشجویان حقوق و حقوقدانان در سراسر کشور می توانند با شرکت در آن، علاوه بر روبرو شدن در یک چالش علمی، هنر استدلال و اقناع قاضی را در خود پرورش دهند و تجارب زیادی را در زمینه کاری خود کسب کنند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس ، هدف اصلی از برگزاری این نوع مسابقات را ارتقا سطح دانش حقوقی و ایجاد و تقویت انگیزه دانشجویان حقوق دانست و افزود: موت کورت ها از دو بخش تشکیل می شوند که در بخش اول، لوایح تنظیمی توسط تیم ها بوسیله داوران مسابقه بررسی می شود.

وی ادامه داد: در وهله بعد به صورت شفاهی و دقیقا به صورت شبیه سازی یک دادگاه واقعی، باید از لوایح خود دفاع کنند؛ همچنین هر تیم باید در هر دو نقش خواهان و خوانده به رقابت بپردازند.

مهبودی گفت: این مسابقات به مدت دو روز برای اولین بار به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد و در پایان، تیم دانشگاه مفید که سابقه شرکت در مسابقات بین المللی را دارد به عنوان برتر کشوری رسید .

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس تاکید کرد: سازمان بسیج حقوقدانان برای اولین بار در این مسابقات شرکت کرده و نتیجه بدست آمده فراتر از حد انتظار بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار