خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

فتح بزرگ ما بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، فتح خرمشهر است

همدان-امام جمعه شهر بهار گفت: فتح بزرگ ما بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، فتح خرمشهر است و باید همه ما نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۱۵۱۶۹
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان شهرستان بهار با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت و ایثار و پیروزی اظهار کرد: سوم خرداد فتح تمام خوبی‌ها، ارزش‌ها و آرمان‌ها است و فتح هویت انسانی است، فتح دلدادگی و عشق به خداوند باری تعالی بوده و این است که سوم خرداد برای ما یک حقیقت جاودانه شد.

وی افزود: سوم خرداد ماه، یک آرمان و نمادی در اعتقاد و باور ما شد و ولایتمداری و انقلابی‌گری در ندا و لبیک ما به ندای هَل ناصِر مَن یَنصُرُنی است.

امام جمعه شهر بهار بیان کرد: حضرت علی (ع) به ما سفارش می‌کند که تاریخ را مطالعه کنیم، تاریخ درسی برای ما است و تجربه گذشتگان و چراغ راه و مسیر زندگی ما است.

وی با بیان اینکه اگر در مسیر تعالی درس نگیریم به رستگاری نمی‌رسیم، گفت: ما آنچه از انقلاب‌های بزرگ دیدیم، ۱۷۸۹ انقلاب فرانسه، انقلاب ۱۸۴۸ بزرگ، انقلاب‌هایی که در اروپا اتفاق افتاد، انقلاب ۱۹۱۱ و ۱۹۱۷ روسیه و... یک حرکت جهشی خیزش است، اما انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، کاملا متفاوت است، تمام آنها تاریخ انقضا داشتند و نقاط اوج و فرود داشتند، اما با تمام ناجوانمردی‌ها و تحریم‌ها شاهد پویایی و عظمت انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم.

مصباح با بیان اینکه امام خمینی (ره) مسئله خرمشهر را یک کار الهی دانست و اینکه اگر رزمنده‌ای در میدان کار است آستین او دست خداوند متعال است، تصریح کرد: الفاظی که امام (ره) به کار بردند یک الفاظ تبیینی نیست.

وی ادامه داد: پرچم برافراشته شده بر خرمشهر پرچمی است که به واسطه خداوند متعال برافراشته شده است و اینها کلمات و جملاتی است که اگر ما نسبت به امام خمینی(ره) و شخصیت ایشان شناخت داشته باشیم، نفس وی را نفس قدسی و الهی بدانیم متوجه می‌شویم.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: اما مسئله، مسئله خرمشهر نیست بلکه مسئله حيثيت و حریم الهی، حرمت و شرافت انسانی است و اگر این ندای الهی به واسطه ابرقدرت و ظلم‌هایی که اتفاق می‌افتد، این نفس الهی قطع می‌شد، این قطع شدن تمام حریم انسانیت بود و سوم خرداد حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: فتح بزرگ ما بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، فتح خرمشهر است و باید همه ما نسبت به آن اهتمام داشته باشیم، خرمشهری که بعد از ۵۷۸ روز که هیچ کس تصوری نداشت که دوباره فتح شود و عراق به خرمشهر نیامده بود که برود، بلکه آمده بود که بماند؛ اما خرمشهر فتح الفتوح شد و ۱۹ هزار عراقی تصور نمی‌شد در این فتح مبین اسیر شدند.

مصباح خاطرنشان کرد: سوم خرداد از این جهت برای ما پر اهمیت است که اگر بعد از انقلاب هیچ انقلابی مشکل خارجی نداشت، یکی از مشکلاتی که برای ایران و انقلاب ایران در مرحله اول اتفاق افتاد مسائل داخلی بود، آنچه که سوم خرداد را برای ما و نسل بعدی ما ارزشمند می‌کند این است که سوم خرداد ایثار و مقاومت با دست خالی است و ما اثبات کردیم که ایران ترسیم کننده خاورمیانه جدید است، اگر سوم خرداد اتفاق نمی‌افتاد و پای‌های انقلاب مستحکم نمی‌شد، جه بسا شهید همت‌ها، باکری‌ها و کاظمی‌ها  زاییده همین عرصه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه آنچه که ما امروز شاهد آن هستیم ثمره سوم خرداد است، ادامه داد: اگر امروز ایران معادلات را رقم می‌زند کاری بود که ریشه و اصل آن از سوم خرداد شکل گرفت؛ اگر امروز برای کشورهای همسایه عزتی است به واسطه ایران است و نه تنها ایران و کشورهای منطقه بلکه تمام آزادمردان و آزادگان به این عزم و رشادت‌ها افتخار می‌کنند.

امام جمعه شهر بهار گفت: باید کاری کنیم نه تنها سوم خرداد از یاد نرود بلکه پویاتر، با نشاط تر و عزم جدی تبیین شود تا جوانان آگاه شوند که ایران و جوانان غیور ما چه رشادت‌ها و مقاومت‌هایی انجام دادند.

فرمانده سپاه ناحیه بهار با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و تقدیر از حضور پرشور و پرشکوه مسئولین شهرستانی، بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی عنوان کرد: حضرت امام(ره) تمام جملاتی که فرمودند مجسم و محقق شده است.

سرهنگ مهدی هندی ورکانه به جمله امام(ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» اشاره کرد و گفت: این جمله از جملات گوهربار و حکیمانه‌ای است که در خصوص پاسداشت و زنده نگه داشتن این روز آفتخار آفرین گفته شده است و مقام معظم رهبری فرمودند «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و خدا را شاکریم که با گرامی داشتن این عمليات‌ها و پیروزی‌های غرور آفرین این روز را به گرد هم آمدیم.

در پایان این مراسم از فاطمه مرادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) به عنوان حوزه نمونه خواهران، محمد رضا بابایی سرباز وظیفه نمونه، زهرا قروه ای مربی نمونه جهاد تبیین در مدارس، جانباز جعفر ضرابی سرمربی درس آمادگی دفاعی حوزه بسیج دانش آموزی شهید روحی در سال ۱۴۰۱شهرستان بهار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار