نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

امید پیام بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان/ بیانیه گام دوم انقلاب اطلاعیه نیست منشور راه است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جوانان هدف بیانیه گام دوم انقلاب بوده و برای آن ها پیام امید دارد و نظام باید به آن ها اعتماد و جوانان به چگونگی تحقق و استمرار آن بپردازند.
کد خبر: ۹۵۱۴۰۱۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم» در گام دوم انقلاب، افزود: بیانیه گام دوم تبیین جامع و ناظر بر آینده است اگر در بخشی از آن به گذشته اشاره شده برای عبرت از خلاء ها و حفظ قدرت برای آینده است.
وی اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مقدمه ای برای شناخت بیشتر خلاء ها و نقشه راه داشتن برای آینده و
بر عدالت و حرکت دولت های نظام مبتنی بر مبانی اسلام تاکید دارد.
حجت الاسلام آل هاشم اظهارداشت:  بیانیه گام دوم انقلاب اطلاعیه نیست منشور چهل سال آینده است و اجرای آن بر عهده جوانان همراه با توانمندی و بهره گیری از دانش پیشکسوتان است.

وی رویکرد بیانیه گام دوم را اندیشه ورزانه عنوان و اظهار کرد: امید است در دانشگاه و حوزه هیات های اندیشه ورزی به آن بپردازند و راهبردهای اجرایی آن در راستای انتقال مفاهیم به جوانان باشد.

حجت الاسلام آل هاشم مولفه های تمدن سازی آن را مهم دانست و ادامه داد: عصر امروز عصر تقابل تمدنی و دانش است و آشکارترین وسیله و قدرت کشور، معنویت و اخلاق بوده که جهت دهنده همه حرکت هاست.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه به آزاد اندیشی و تولید علم روی آورد در گام دوم انقلاب معنا پیدا کرده و مدل حکمرانی ، حل مسأله و چالش ارایه خواهد داد.

امید پیام بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان/ بیانیه گام دوم انقلاب اطلاعیه نیست منشور راه است

امید پیام بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان/ بیانیه گام دوم انقلاب اطلاعیه نیست منشور راه است

 دبیرکل این همایش نیز در ادامه به وجود سه مشکل اساسی کشور طبق تحقیقات صورت گرفته اشاره و بیان کرد: اولین مشکل تغییر ۹۸ درصد مشارکت مردم در سال ۱۳۵۷ به زیر ۵۰ درصد سال‌های اخیر و زنگ خطر کاهش سازگاری جمهوریت با اسلامیت نظام است.

امید پیام بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان/ بیانیه گام دوم انقلاب اطلاعیه نیست منشور راه است

محسن درخشانی ادامه داد: دومین مشکل، ناسازگاری همه سکانداران اجرایی کشور از اول انقلاب و طبعاً عوامل آنها در استان‌ها با عوامل انقلاب و زنگ خطر ناسازگاری دولت سیزدهم با نهادهای انقلابی است.

وی افزود: آخرین و سومین مشکل که می‌توان به آن اشاره کرد عدم حل مشکلات اقتصادی در دولت‌های اسبق با توجه به رتبه پنجم ثروتمندترین کشور دنیا از منظر داشتن ذخایر منابع طبیعی و زنگ خطر حل نشدن این معضل تکراری در دولت انقلابی فعلی است که ریشه در عدم اتحاد بین خود نیروهای انقلاب دارد و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب تنها راه حل هر سه مشکل می‌باشد.

درخشانی با اشاره به اینکه مرحله اول سلسله همایش‌های همیاری نهادهای انقلابی، دولت سیزدهم و نخبگان مردم در گام دوم انقلاب ویژه ۵۰ مدیر ارشد استان با سخنرانی رئیس قوه مقننه برگزار شد افزود: مرحله دوم نیز مابین شش هزار و ۵۰۰ استاد دانشگاه در دانشگاه آزاد باحضور قوه قضائیه در حال برگزاری می‌باشد. و مرحله سوم با محوریت قوه مجریه برگزار خواهد شد.

همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم» در گام دوم انقلاب پیش از ظهر امروز در سالن استاد شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار