خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراشبند:

جوانی جمعیت تنها با دست مردم حل می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراشبند گفت: جوانی جمعیت تنها با دست مردم حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۱۳۸۴۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام پورغلامی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فراشبند در جمع پایوران و سر بازان ناحیه مقاومت فراشبند اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طول دهه گذشته بالغ بر ۴۹ بار به مسأله جمعیت و فرزندآوری تأکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در روز جمعیت سال قبل فرمودند که تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و تقویت خانواده یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم است؛ این بیان برای ما تکلیف‌آور است.

پورغلامی اظهار داشت: در سه دهه گذشته نرخ باروری کلی در جهان ۳۳ درصد، در جهان اسلام ۴۱ درصد و در کشور ایران حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته ، برخی از کارشناسان روند فرزنددر دهه شصت شش نفر بوده که اکنون به ۲ نفر یا یک فرزند رسیده که جای نگرانی دارد واز طرفی سیزده ملیون جوان ازدواج نکرده داریم که اگر همه انها ازدواج کنند باز مشکل جوانی جمعیت وجود دارد زیرا فرهنگ تک فرزندی در میان انان فرهنگ غالب است.

مسول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه فراشبند اضافه کرد: در غرب پیری جمعیت ۱۰۰ سال طول کشیدودر این مدت با غارت و چپاول کشورهای فقیر توسعه یافتند اما در کشور ما ۳۰ سال طول کشید ان هم در زمانی که کشور در حال توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف اقتصادی ، سیاسی،و نظامی است ، کاهش نرخ باروری در ایران در ۳۰ سال گذشته حیرت‌انگیز بوده است و این یکی از سریع‌ترین و چشمگیرترین آمار‌های کاهش باروری در تاریخ بشر بوده است‌.

وی در پایان با ابراز نگرانی از وضعیت هرم جمعیتی گفت: جوانی جمعیت تنها با دست مردم حل خواهد شد. حرکت مسئولین کند است، اگر در تله جمعیتی بیفتیم بیش از یک قرن زمان میبرد تا به وضعیت فعلی بر گردیم فرصت زیادی نداریم، مسولین باید زیر ساخت لازم در حوزه مسکن، ایجاد شغل و رفع موانع و کمک به زوج ها ی نابارور اهتمام جدی داشته باشند تا بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار