به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

برای تفکر وآزادی اندیشه نیاز به تفکر،شنیدن وخوب جواب دادن داریم

حجت‌الاسلام اسماعیل پور در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق( ع )که در پایگاه مقاومت بسیج کربلا اهرم برگزارشد گفت:امام صادق (ع) با بسیاری از مکاتب وارد چالش شدند و پاسخ های دقیقی دادند.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۰۵
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان حجت الاسلام عالی پور در مراسم عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعیان که به میزبانی پایگاه مقاومت بسیج کربلا اهرم برگزار شد گفت :ما برای تفکر و آزادی اندیشه نیاز به زمینه های مناسب برای تفکر, خوب شنیدن و خوب جواب دادن داریم .

حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه مباحث خود افزود: در زمینه معرفت شناسی, فلسفه اخلاق و فلسفه حقوق, سیاست واقتصاد باید بحث و استدلال شود و با حوصله کارهای آکادمیک روی آنها انجام شود.

ایشان در ادامه توجه غربی‌ها را به اندیشمندان خود توضیح دادکه: چگونه غربی ها روی اندیشمندان خود همچون جان لاک حدود ۴۰۰ سال کار می‌کنند و انتشار می‌دهند و از روی آنها ایده و اندیشه نو به کار می برند در صورتی که از پایه بی اساس و مشکل دار است ولی یک متفکری از ما ۲۰ سال پیش حرفی زده است همه میگویند چقدر تکرار می شود و کافیست.

 سخنران این مراسم در ادامه تاکید داشت: چرا با این همه وقت وحوصله ای که برای ترجمه این مباحث میشود با یک صدم این وقت‌گذاری وارد مباحث اندیشه اندیشمندان کشورمان و اسلام نمیشویم.

اسماعیل پور در پایان به نقل از امام صادق(ع) گفت: برای تشخیص علامت درست سه مورد مهم است ۱- برخورد درست در گفتگو ۲ -حسن الاستماع خوب شنیدن یعنی جامعه ای رشد می کند که خوب میشنود و خوب تمرین خوب شنیدن می کند ۳ -حسن الاجابه :پاسخ به سوالی که مطرح می‌شود و بیراهه پاسخ جواب ندادن.

در پایان این برنامه عزاداران و حاضرین در این مراسم به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار