مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

وحدت نیروهای مسلح مهم ترین پیام آزادسازی خرمشهر/ تبریز ایستگاه هفتم جشنواره ملی فانوس

تبریز- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی مهم ترین پیام آزادسازی خرمشهر را وحدت نیروهای مسلح عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۱۳۰۱۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا عباسی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر، افزود: در آزادی خرمشهر از دست نیروهای بعثی همه نیروهای مسلح ارتش، سپاه و بسیج پای کار آمدند و با وحدت و همدلی خرمشهر را آزاد کردند.

وی با اشاره به پیام تاریخی امام راحل در آزادی خرمشهر که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، اظهارداشت: این پیام امام خمینی(ره) نشانگر اراده خدا و توکل رزمندگان است و اینکه هیچ نیروی نظامی این پیروزی را به نام خود تمام نکند.

دریادار عباسی در ادامه از برگزاری 41 برنامه محوری در راستای گرامیداشت سوم خرداد خبر داد و گفت: محوری و اصلی ترین برنامه ها پیش از ظهر سوم خرداد از ساعت 10 تا 12 و با حضور همه اقشار مختلف مردم در سالن مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار می شود.

وی تجلیل از ایثارگران و فرماندهان و خانواده شهدا را از دیگر برنامه های گرامیداشت سوم خرداد خواند و تاکید کرد: تلاش شده است در این تجلیل از همه اقشاری که سهمی در دفاع مقدس داشتند تجلیل شود.

دریادار عباسی مشارکت مردم در برگزاری برنامه های سوم خرداد را مهم دانست و افزود: تشکل های مختلف مردمی برنامه های مختلفی را پیش بینی کردند تا یزرگداشت سوم خرداد با حضور همه مردم و در همه مناطق و حلات باشد.

وی به نقش بانوان در دو.ران دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: بانوان در دوران دفاع مقدس نه تنها در کسوت پرستاری و اندادگری بلکه در پشتیبانی از جنگ نقش بسزایی داشتند و با وجود خانواده و فرزند رزمندگان در همراهی و پشتیبانی کردند که در آیین تجلیل نیز از یکی از برجسته ترین بانوان پرستار تبریزی تجلیل خواهد شد.

تبریز ایستگاه هفتم جشنواره ملی فانوس

دریادار عباسی همچنین در ادامه از میزبانی هفتمین دوره جشنواره ملی فانوس در تبریز خبر داد و گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود که آیین پایانی جشنواره ملی آن همزمان با برگزاری کنگره 10 هزار شهید استان خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تولیدات نمایشی، تجسمی،  رادیویی، تلویزیونی و سینمایی و موسیقی را از محورهای موضوعی این جشنواره نام برد.

دریادار عباسی بهره گیری از قاب های متنوع و جذاب هنری بخصوص در حوزه کودکان و نوجوانان، گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات رهبر انقلاب، تبدیل دانش ضمنی به دانش تصویری دوران دفاع مقدس، ارتقای کیفی تولیدات هنری دفاع مقدس، گسترش ارتباط بین هنرمندان و  گسترش ارتباط موثر و جذاب با نسل جوان و استفاده از توانمندی آن ها را از اهداف جشنواره فانوس برشمرد.

وی اضافه کرد: هنرمندان استان می توانند آثار خود را به این جشنواره تا 15 تیر ارسال کنند که منتخبین آن با برگزیدگان دیگر استان ها در مرحله کشوری رقابت خواهند کرد.

دریادار عباسی حضور هنرمندان سراسر کشور در تبریز و بازدید از مراکز دیدنی و برگزاری کارگاه های تخصصی و برپاییی نمایشگاهی از آثار هنرمندان را از برنامه های جنبی جشنواره ملی فانوس اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار