مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

۶۰ درصد ظرفیت سد‌های آذربایجان شرقی خالی است

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی میزان بارش‌ها طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: هم اکنون ۴۰ درصد ظرفیت سد‌ها پر و ۶۰ درصد خالی است.
کد خبر: ۹۵۱۲۴۳۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غفارزاده در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی تبریز گفت: متوسط بارش آذربایجان شرقی نیز کاهش یافته و یکی از موضوعات مهم کلانشهر تبریز آب شرب آن است که تاثیر مستقیمی در رضایتمندی و رفاه شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد آب شرب تبریز از زرینه رود میاندوآب، ۳۰ درصد آن از چاه‌ها و قنوات و ۱۵ درصد نیز از طریق سد نهند تامین می‌شود، اظهار کرد: کل مسیر ۱۴۰ کیلومتری انتقال آب لوله گذاری فولادی شده و امسال قطعی آب در این شهر روی نخواهد داد.

غفارزاده با اشاره به اینکه سد نهند به طور میانگین تنها ۲۰ درصد از کل ظرفیت خود آب دارد گفت: نبود رینگ آبی از بزرگترین مشکلات تبریز بوده و برای تکمیل این رینگ نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار وجود دارد.

وی با اعلام اینکه رینگ آبی جنوب تبریز اجرا و به زرینه رود وصل شده است و شمال این شهر رینگ آبی ندارد ادامه داد: تمام کلانشهر‌های توسعه یافته کشور دارای رینگ آبی بوده و از راه آن‌ها آب یکدست و با کیفیت مطلوب در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و مشکل افت فشار آب در این شهر‌ها نیز وجود ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار