کارشناس خانواده:

دشمن به دنبال یغما بردن هویت زن ایرانی است

یک کارشناس خانواده گفت: دشمن سالهاست با بررسی و مطالعه به این نکته رسیده است که اگر حجاب از دختران ما گرفته شود، بنیان خانواده سست شده و در واقع هویت زن ایرانی را به یغما می برد.
کد خبر: ۹۵۱۱۱۶۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ صابر حیدری، کارشناس و مشاوره خانواده در نشست آموزشی جمعیت و فرزندآوری که در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی فراهان برگزار شد، با تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر گفت: معروف یعنی هر چی به نفع ما است و منکر یعنی هر چه به ضرر ما است. گفتن معروف یعنی جاده بهشت هم در دنیا هم در آخرت و منکر هم یعنی جاده جهنم در دنیا و آخرت.
وی در ادامه بیان کرد: نقطه شروع امر به معروف از بستر خانواده شکل می‌گیرد تا به وسعت کلی خود که همان جامعه انسانی است، برسد.
این کارشناس خانواده گفت: امر‌ به معروف و نهی از منکر روزانه در خانه نیز انجام می شود. همسر تذکر می دهد خوردن نمک باعث افزایش فشار خون می شود یا خوردن مواد مغذی را سفارش می کند و...این ها همه معروفات و منکراتی است که همه به یکدیگر تذکر می دهند.
حیدری تصریح کرد: ولی دشمن به دنبال آن است که واجب را طوری در ذهن ها نمایان کند که موجب خوف و ترس همه مردم شود.
وی افزود: باید تلاش کنیم تا بایدها و نبایدهای انسانی و اسلامی را از همان کودکی به فرزند، آموزش داده شود.
این کارشناس خانواده بیان کرد: در عصر حاضر که دشمن نتوانسته از بُعد نظامی ورود کند و ایران را همچون دیگر کشورها به زیر سلطه خود ببرد و منابع را غارت نماید؛ از بُعد فرهنگی وارد شده است.
حیدری با اشاره به اهداف دشمنان گفت: دشمن سالهاست با بررسی و مطالعه به این نکته رسیده که اگر حجاب از دختران ما گرفته شود، بنیان خانواده ها سست و در واقع هویت زن ایرانی را به یغما می برد.
وی تصریح کرد: در احادیث و سنت نبوی، طریقه های علمی و کاربردی امر به معروف و نهی از منکر به شکل مطلوبی بیان شده است که با بکارگیری درست آن، اثرات شایان آن قابل ملاحظه است.
حیدری با تاکید بر این نکته که ما هر کجا از اهل بیت(ع) و ائمه اطهار تمسک جستیم، راه را بیراهه نرفته ایم؛ گفت: یکی از شرط های داشتن جامعه سالم این است مادران و زنان جامعه بر روی رفتار خویش خودسازی داشته باشند.
این ‌کارشناس خانواده تصریح کرد: یکی از مصادیق امر به معروف که بارها رهبری به آن تاکید دارند افزایش جمعیت و فرزندآوری است و این جمله که "فرزند بیشتر روزی بیشتر زندگی شادتر"، می بایست در جامعه نهادینه گردد.
وی افزود: تحقیقات نشان می دهد 67 درصد طلاق ها در زوجین بدون فرزند اتفاق افتاده است؛ در واقع فرزندان یکی از عوامل تثبیت و تحکیم خانواده هستند.
حیدری خاطرنشان کرد: در مقابل آن همه دستگاه های اجرایی کشور وظیفه دارند تا مشکلات اقتصادی خانواده را برطرف سازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات