اجتماع ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز به مناسبت هفته هلال احمر در تبریز

تبریز- معاون اجرایی رییس جمهور در این اجتماع ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز گفت: سازمان هلال احمر نماد اتکا به ظرفیت‌های مردمی و از جنس خود مردم است.
کد خبر: ۹۵۱۱۰۷۸
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محسن منصوری افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی از جنس غیرت، تجربه و اقدام به هنگام در مواقع بحرانی است و بالاتر از توان و ظرفیت خود کار می‌کند که در شرایط فعلی کشور به این روحیه نیاز داریم.

وی اضافه کرد: دشمن برای ایجاد ناامیدی در بین مردم و جوانان برنامه ریزی کرده و با راه انداختن انواع جنگ‌های ترکیبی، به دنبال از بین بردن روحیه امید در جامعه است که با وجود جوانان غیور و روحیه هلال احمری، دشمن این آرزو را به گور خواهد بود.

منصوری با اشاره به اینکه هلال احمر نهادی مبنتی بر ظرفیت مردم است، خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبری، هر جا کار به مردم سپرده شد گره‌ها و مشکلات برطرف می‌شود و هلال احمر امروز این ویژگی بارز را دارد و رافع مشکلات است.

وی با بیان اینکه هلال احمر یک نهاد متعالی است، گفت: هلال احمر ایران همزمان که وظایف صلیب سرخ را انجام می‌دهد و ویژگی‌ها و مسوولیت‌های این نهاد بین المللی را دارد، اما یک ویژگی بارز و تفاوت مهم هم دارد که نماد عزم، اراده، روحیه مومنانه و توانمند و مبتکرانه است.

منصوری با اشاره به اینکه هلال احمر نهادی مبنتی بر ظرفیت مردم است، خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبری، هر جا کار به مردم سپرده شد گره‌ها و مشکلات برطرف می‌شود و هلال احمر امروز این ویژگی بارز را دارد و رافع مشکلات است.

وی بیان کرد: هلال احمر جمهوری اسلامی، چابک، چالاک و فعال است و بیش از یک میلیون عضو افتخاری دارد و این رمز موفقیت این نهاد در مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی بوده که فی النفسه ارزشمند است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این اجتماع با بیان اینکه هلال احمر استان در حال تحول سازمانی و ساختاری بزرگی است، گفت: این جمعیت به یکی از نماد‌های حضور جوانان در عرصه‌های مختلف به ویژه امداد و نجات تبدیل شده است.

عابدین خرم اضافه کرد: حضور به موقع و اقدام سریع یکی از ویژگی‌های هلال احمر است که در کمترین زمان در مناطق بحرانی حاضر می‌شوند و این امتیاز بزرگی برای هلال احمر است.

وی بیان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تبریز و آذربایجان در ۵۰۰ سال گذشته مرکز تحولات تاریخی، اجتماعی، فرهنگی و علمی در ایران و منطقه بوده و برای پاسبانی از این افتخار بزرگ، حضور جوانان در صحنه‌های انقلابی و امدادی بسیار موثر است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر نیز با بیان اینکه هلال احمر جمهوری اسلامی در صحنه‌ها و حوادث مختلف چنان عملکردی از خود نشان داده که زبان تحسین همگان را گشوده است، گفت: این سازمان نه تنها در امداد و نجات، بلکه در امور محیط زیست نیز موفق به ثبت رکورد شد و اعضای جوان آن با همکاری محیط بانی، در کمتر از ۲۰ دقیقه ۲۰ هزار درخت کاشتند که رکوردی منحصر در دنیاست.

سیدهاشم حسینی ادامه داد: با تلاش اعضای سازمان، به دنبال ایجاد تمدنی مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، عدالت، کرامت، عشق ورزی، صلح و امنیت و صلح دوستی و احترام به همه انسان‌ها است.

وی به حاضرین در این اجتماع بزرگ قول داد تا با کمک دولت، تمامی اردوگاه‌های هلال احمر در سراسر کشور را فعال و احیا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار