خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

صندوق های خرد زنان روستایی تولید را به اشتغال پیوند می زنند

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: صندوق های خرد زنان روستایی تولید را به اشتغال و اشتغال آفرینی پیوند می زنند .
کد خبر: ۹۵۱۰۸۴۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مجید نجفی در «نشست توجیهی صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری» و آیین رونمایی از دفترچه پس انداز اعضا و ارکان که با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، افزود: با گذشت بیش از 40 سال از وقوع انقلاب اسلامی رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آسیب شناسی و بیان میزان پیشرفت ها و فرصت ها و چالش های پیش روی کشور می پردازد. یکی از ویژگی های برجسته گام دوم انقلاب بحث تمدن سازی ایران با زیربنای اسلام است.

وی با اشاره به بحث اشتغال و تولید به عنوان یکی از جنبه های این تمدن نوین اظهار کرد: اگر در جامعه اشتغال و تولید به نسبت منابع آن جامعه وجود نداشته باشد تمدنی ایجاد نخواهد شد. فعالیتی که صندوق های خرد زنان انجام می دهند در واقع تولید را به اشتغال و اشتغال آفرینی پیوند می زنند.

حجت الاسلام نجفی استفاده از دانش و نوآوری و توجه به ظرفیت های بومی منطقه را از دیگر جنبه های تمدن نوین دانست و گفت: در فعالیت های صندوق های خرد زنان باید از شیوه های سنتی دور شده و به استفاده از دانش و فن آوری های نوین توجه شود. در ارتباط با ظرفیت ها و توانایی های بومی منطقه نیز به سمت برندسازی حرکت صورت گیرد.

وی با  اشاره به اینکه در آموزه های دینی در ارتباط با بحث های تولید، اشتغال و اشتغال آفرینی به سه واژه کسب روزی حلال، جهاد در راه خدا و عمل صالح بر می خوریم، گفت: کسب روزی حلال، تلاش برای تأمین معاش خانواده مصداق عبادت و جهاد در راه خداست و هر فعالیتی که اثرات مفید و مثبت آن در طول زمان نصیب آیندگان شود  همانند ایجاد و فعالیت در قالب تشکلی مانند صندوق خرد زنان مصداق عمل صالح است.

 در پایان این نشست از دفترچه پس انداز اعضا و ارکان صندوق های خرد زنان روستایی و عشایری آذربایجان شرقی رونمایی شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار