خبرهای داغ:
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار:

معلمان مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت هستند

همدان- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: معلمان به عنوان مهمترین رکن در نظام تعلیم و تربیت این مرز و بوم به شمار می‌روند که اگر معلم را از نظام تعلیم و تربیت حذف کنیم آموزش و پرورش مفهومی ندارد.
کد خبر: ۹۵۰۹۸۶۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حسین فیض الهی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بهار با تبریک گرامیداشت مقام معلم به معلمان و فرهنگیان که در سنگر علم و دانش مشغول انجام وظیفه هستند، اظهار کرد: تعلیم و تربیت یکی از مهمترین نیازهای بشر است که همواره انسان در طول زندگی خود به این مقوله مهم نیاز دارد؛ این تعلیم و تربیت به دست همین معلمان پس از اینکه انسان از مادر متولد می‌شود و بُرهه زمانی در دامان خانواده رشد جسمی پیدا می‌کند، باید در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار بگیرد.

وی افزود: همه ما به نوعی قدردان زحمات و مدیون زحمات معلمان هستیم، این معلمانی که ما را آموزش و تعلیم دادند و در مکتب خود ما را پرورش‌ دادند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار با بیان اینکه کار معلم، کار بسیار باعظمت و سنگینی است، گفت:  کار هر معلمی یعنی پرورش روح انسان‌های پاک که زمینه رشد و شکوفايي دانش آموزان این مرز بوم را فراهم کرده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این دستگاه و شغل از نظر مقام و منزلت دارای اهمیت بسیاری است‌ و همه ما مدیون زحمات و راهنمایی‌های معلمان هستیم.

فیض‌الهی با بیان ایننکه مقام معظم رهبری در دیدار معلمان سراسر کشور فرمودند «عبور از گردنه‌های سخت و دشوار این کشور تنها به دست آموزش و پرورش محقق می‌شود، گفت: که این آموزش و پرورش است که باید آینده کشور را بسازد.

وی اظهار کرد: رشد تولید بدون نیروی انسانی در این کشور میسر نمی‌شود، و این تربیت نیروی انسانی در این کشور به دست معلمان عزیز رقم زده می‌شود، معلمینی که در عرصه‌های مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی با این دانش آموزان سر و کار دارند و نسبت به این آموزش و تعلیم و تربیت مشغول خدمت هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار تعلیم و تربیت را دو مقوله مهم در آموزش و پرورش دانست و گفت: تزکیه و تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ابلاغيه مقام معظم رهبری است و سیاستگذاری‌ها و وظیفه آموزش و پرورش را رهبر معظم انقلاب در این سند مشخص کرده، دانش آموزانی که بتوانند وظيفه خود را در قبال انقلاب اسلامی انجام دهند به دست معلمان تربیت می‌شوند و این نیز وظیفه بسیار سنگین معلمان است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان مهمترین رکن در نظام تعلیم و تربیت این مرز و بوم به شمار می‌روند که اگر معلم را از نظام تعلیم و تربیت حذف کنیم آموزش و پرورش مفهومی ندارد.

فیض الهی نقش تبیینی معلم را از مهترین خواسته‌های مقام معظم رهبری در بحث تبیین امور مختلف کشور برشمرد و گفت: در تببین مسائل نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی، معلمان بزرگوار در خط مقدم قرار دارند.

وی گفت: سالی که پشت سر گذاشتیم برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت سال پر چالشی بود، دشمن از هر فرصتی برای ضربه‌ زدن به این جوانان استفاده می‌کرد، در سالی که تمام تلاش خود را با تمرکز بر دانش آموزان و مدارس با بهانه‌های مختلفی به کار گرفت و به برکت و زحمات معلمان عزیزی که در سنگر علم و دانش مشغول و انجام وظیفه هستند، نقشه‌های دشمن نقش برآب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: سرمایه‌های حال و آینده این کشور در دست معلمان است که بتوانند با تبیین و روشنگری خود مسائل را به دانش آموزان نسل دهه 80 و 90 انتقال دهند و دانش آموزان و جوانان بتوانند تجزیه تحلیل داشته باشند و دستاوردهای انقلاب و نظام را آگاهی داشته باشند؛ خدماتی که این نظام در بحث‌های مختلف برای این کشور داشته را معلمان به دانش آموزان انتقال می‌دهند.

وی ضمن تقدیر از والدین و همه مسئولینی که در مدارس برای حفظ و ارتقای جایگاه و ارزش معلمان حضور پیدا کردند، گفت: یکی از مأموریت‌های مهم سند تحول بنیادین علاوه بر تعلیم و تربیت توجه به ابعاد مختلف آموزش در خصوص استعدادهای دانش‌آموزان و... است که مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت.

فیض الهی ادامه داد: در عرصه شاداب‌سازی محیط‌های آموزشگاه‌ها،  سه آموزشگاه دارای زمین چمن مصنوعی و سرپوشیده خواهد شد تا دانش آموزان در کنار امر آموزش به ورزش هم بپردازند و یک محیط شاداب برای دانش آموزان رقم بزنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته سالی بود که با کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش مواجه بودیم با زحمات معلمان در آموزش و پرورش تلاش کردیم که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد و امسال نیز این کمبود احصا شده که به برکت این دولت عدالت محور اقدامات خوبی در جذب نیرو و استخدام معلمان در آموزش و پرورش انجام شده که هفته گذشته ۶۰۰ نفر در استان همدان آزمون استخدامی دادند و طی هفته‌های آینده نیز ۶۰۰ نفر دیگر در مجموعه آموزش و پرورش استان و شهرستان به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد تا بتوانیم کمبود نیروی انسانی را در آموزش و پرورش جبران کنیم و کلاس‌های درس دانش آموزان بدون معلم باقی نماند .

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار بیان کرد: کلاس‌های مختلف آموزشی برای ارتقا و کیفیت بخشی مسائل آموزشی برای معلمين و دانش آموزان پیش بینی کرده‌ایم که بتوانیم از نظر آموزشی نیز دانش آموزان را ارتقاء دهیم و به نتیجه مطلوبی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، دست یابیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار