خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد

درخشش معلم نهاوندی به عنوان معلم نمونه کشوری/ برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان با حضور معاون رئیس جمهور

همدان- مدیرکل آموزش و پرورش استان به درخشش معلم نهاوندی به عنوان معلم نمونه کشوری اشاره کرد و گفت: خانم خدیجه سلگی از شهرستان نهاوند به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده و تجلیل شد.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۹۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود نقوی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشترهفته بزرگداشت مقام معلم، بر ضرورت افزایش جایگاه و شأن و منزلت معلم در جامعه تاکید و اظهار کرد: با افزایش شأن و منزلت معلم سطح آموزش دانش‌آموزان بالاتر و پرورش آن‌ها ارتقا پیدا می‌کند که نتیجه آن تربیت دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی ایران است.

 وی در بیان اهمیت ارتقای جایگاه و منزلت معلم درجامعه با عنوان اینکه معلم در تربیت نسل آینده نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: نیروی انسانی است که می‌تواند جامعه ما رشد و توسعه داده و مشکلات را حل کند بنابراین بر همین اساس است که دشمن در سال جاری تیر و هدف خود را به سوی مدرسه و دانش‌آموز برده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن حضور دانش‌آموزان در مدرسه است، گفت: دشمن با ایجاد توطئه به دنبال این است که حضور دانش‌آموزان در مدرسه را صفر و خدشه‌دار کنند و از طریق ارائه محتوای نامناسب در فضای مجازی، بین دانش‌آموزان نفوذ کند، چراکه می‌داند دانش‌آموز در مدرسه رشد و ارتقا پیدا کرده که نتیجه آن توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پروش باید در رأس امور قرار گیرد، توجه به آموزش و پرورش را از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم برشمرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولین استان همدان نیز توجه جدی به آموزش و پرورش است و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

نقوی با بیان اینکه اهمیت و ضرورت بزرگداشت هفته مقام معلم در راستای افزایش شأن و جایگاه مقام معلم در جامعه است، اضافه کرد: این هفته نه به خاطر معلم بلکه به خاطر جایگاه معلم باید تقویت شود چراکه این موضوع موجب تقویت جایگاه دانش‌آموز، خانواده‌ها و در نهایت جامعه می‌شود ضمن اینکه ما در طول سال قدردانی و تجلیل از مقام معلم را وظیفه خود می‌دانیم و و بزرگداشت این هفته تنها نشانه است.

وی با بیان اینکه باید نگاه حاکمیتی نسبت به آموزش و پرورش حاکم باشد، عنوان کرد: در دوره‌های گذشته، نگاهی با عنوان برگزاری کلاس‌های کوپنی مطرح بود و برخی  درتلاش بودند تا با خرید خدمات، برگزاری کلاس‌های آموزشی این نهاد به بخش خصوصی سپرده شود و همین موضوع موجب بحران نیروی انسانی و کاهش اعتبارات آموزش و پرورش شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با توضیح اینکه استان همدان جزو یازدهمین نیروی انسانی بحرانی در آموزش و پرروش است، گفت: امسال سهم ۱.۳ درصدی جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان به ۲.۳ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود در تشریح برنامه‌های اجرایی بزرگداشت هفته مقام معلم در همدان با تاکید بر اینکه تجلیل از مقام معلم باید به صورت مردمی و خودجوش صورت پذیرد، گفت: امسال با توجه به رویکرد وزارتخانه، برنامه‌های هفته معلم، به شکل مردمی و با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در حال برگزاری است.

نقوی با بیان اینکه برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در همدان از ۹ تا ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: برنامه سپاس معلم در تمامی مدارس استان اجرا می‌شود.

وی از برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان با حضور معاون رئیس جمهور خبر داد وعنوان کرد: این مراسم با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های استانداری برگزار می‌شود.

*تجلیل از ۶۵ معلم نمونه استان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه انتخاب معلمان نمونه از برنامه‌های مهم و شاخص هفته بزرگداشت مقام معلم است، گفت: برای انتخاب معلم نمونه بیش از ۲ هزار در سراسر استان اعلام آمادگی کرده که یک هزار و ۲۰۰ نفر مدارک خود را در سامانه بارگذاری کردند و در نهایت با بررسی کارشناسات ۶۵ معلم به عنوان معلم نمونه و برتر استان معرفی شدند که  پنج نفر از این معلمان به مرحله کشوری انتخاب معلم برگزیده راه یافتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به درخشش معلم نهاوندی به عنوان معلم نمونه کشوری اشاره و بیان کرد: از ۵ معلمی که از استان همدان برای انتخاب معلم نمونه کشوری به وزراتخانه معرفی شده بودند خانم خدیجه سلگی از شهرستان نهاوند به عنوان معلم نمونه کشوری مطرح و به عنوان یکی از ۱۲ معلم نمونه کشوری در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ برگزیده و تجلیل شد.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های اجرایی هفته بزرگداشت مقام معلم در همدان خاطر نشان کرد: مراسم  پیاده روی خانوادگی  کارکنان آموزش و پروش، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از معلمان پیشکسوت، شب‌های شعر، سخنرانی‌های قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با نماینده، ولی فقیه، برگزاری میز خدمت آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری نماز جمعه و افتتاح پروژه‌های عمرانی از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان می‌باشد.

نقوی یادآور شد: با مشارکت بنیاد برکت، روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم با حضور مسئولین افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار