خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت صاحب آلمان(عج):

شهید مطهری انصافاً پشتوانه فکری و دقیق برای انقلاب بودند و هنوز هم هستند.

سرهنگ فتحیان در جمع فرماندهان و شورای پایگاه های تابعه حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری بیان کرد: شهید مطهری یک چهره فکور و اندیشه ورز بودند که مبانی فکری ایشان چه در زمان حیات و چه بعد از حیاط برای انقلاب راهگشا بوده است
کد خبر: ۹۵۰۹۱۴۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، سرهنگ فتحیان در جمع فرماندهان و شورای پایگاه های تابعه حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری بیان کرد:شهید مطهری یک چهره فکور و اندیشه ورز بودند که مبانی فکری ایشان چه در زمان حیات و چه بعد از حیاط برای انقلاب راهگشا بوده است و انصافاً پشتوانه فکری و دقیق برای انقلاب بودند و به فرموده رهبر عزیز و فرزانه انقلاب شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک معلم دلسوز بود. خوب فکر میکرد، خوب بیان میکرد و خوب دنبال می کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الزمان عج در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی که در محل باغ بانوان برگزار گردید مطالبی را در چند محور بیان کرد.
ایشان در ابتدا به شاخصه‌های مهم مدیریتی اشاره نمود و گفت :شرایط محیط و زمان را در هر برنامه ریزی باید در نظر گرفت انسانی که نداند کجا می‌خواهد کار کند و برای چه کسانی می‌خواهد کار کند مدیر موفقی نمی شود اگر احادیث معصومین را دقیق تر مطالعه کنیم بهتر می توانیم به مضامین آن احادیث عمل کنیم و کار مدیریتی را طبق آن مضامین پیش ببریم علت عدم موفقیت خیلی از مدیران توجه نکردن به اصل مهم ظرفیت شناسی است. امام صادق علیه السلام می فرمایند: کسی که دو روزش مساوی باشد ضرر کرده است.( یعنی نتوانسته از فرصت محدود عمر استفاده کند و متضرر شده است)
ایشان گفت :در هدف گذاری نباید گام های خیلی بلند برداشته شود اهداف باید تقسیم شود کوتاه مدت میان مدت بلند مدت اهداف اولیه حیاتی هستند و راه رسیدن به اهداف بلند مدت .موتور محرک و فعال یک مدیر امید است ،همانطور که در روایات هم آمده بزرگترین گناه ترس از رحمت خداوند است. هر کسی که ناامید باشد به آیات قرآن ایمان واقعی ندارد
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شرایط امروز کشور و جامعه اشاره کرد و عنوان نمود: شرایط جامعه امروز ما بسیار خوب است، البته نه از لحاظ مادی و اقتصادی، از لحاظ اهدافی که انقلاب برای خودش در نظر گرفته بود. ما ۲۴۰ هزار شهید داریم که اگر زندگینامه هر کدام را مطالعه کنیم می بینیم چقدر بزرگ مرد بودند و از برکت خون همان هاست که به اهداف بلند کشور رسیده ایم.
امروز مستقل ترین کشور جمهوری اسلامی است برای خودمان تصمیم می‌گیریم و هیچ کسی برای ما تعیین تکلیف نمی‌کند .زمانی بود که شاه مملکت حتی اجازه ورود به اتاق جلسات را نداشت، عده‌ای بیگانه می آمدند برای کشور، برای نفت کشور، برای راه‌آهن ما تصمیم می گرفتند تا به منافع خودشان برسند.
از لحاظ مقایسه مبارزه با سلطه ما حرف اول را می زنیم و این به برکت خون شهداست.
ایشان گفت: اگر سطح رشد فکری و اجتماعی، فهم سیاسی و اجتماعی رشد کند به همان اندازه مردم در موضع گیری های سیاسی و اجتماعی پخته تر عمل می کنند و به اندازه همان پختگی کشور رشد می کند. بالاترین مقام اجرایی کشور رئیس جمهور است .هر اندازه گزینش رئیس جمهور دقیق تر انجام شود به همان اندازه عمل مسئولین هم دقیق می شود. آنچه که اندیشکده های آمریکایی گفتند که با خراب کردن ذهن ایرانیان می توانیم به اهداف خود برسیم وقتی واقعیت پیدا می کند که دشمن ما را خوب بشناسد نقاط ضعف و قوت ما را بداند.دراین زمان است که دشمن به اهداف خودش می‌رسد. دنیا بازیچه ای بیش نیست. بسته به فهم و درک ما دارد.
دشمن نقاط ضعف و قوت ما را فهمید الان دنبال تغییر ذائقه ما هست جریان اصلاحات تمام امیدش استحاله فرهنگی مردم است.

وی گفت: وضعیت حجابی که الان در جامعه ما رواج پیدا کرده ناراحت کننده است خیلی از مذهبی ها به شدت نگران هستند اما طبق فرمایش حضرت آقا حفظ وحدت در زمان کنونی بسیار مهم است خود حضرت آقا تمام اخبار مربوط به فساد اخلاقی و حجابی را دارند اما مدام می‌گویند اینها هم دختران این کشورو ملت هستند، به خاطر اینکه دشمنان در پی ایجاد جدال داخلی مردم هستند و باید این هدف آنها را نابود کرد .
ایشان در پایان گفت: وظیفه پایگاه های بسیج سنگین است باید با شناخت ظرفیت‌های محدوده خود بهترین قدم ها را در ابعاد مختلف برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دارید در اینجا مجاهدانه به میدان بیاید و ازظرفیت ائمه علیه السلام و شهدا هم استفاده کنید.
به همت حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد همایش فرماندهان و شورای پایگاه های تابعه به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری ره و هفته عقیدتی سیاسی با سخنرانی جناب سرهنگ فتحیان در محل باغ بانوان شهرستان برگزار گردید .

ارسال نظرات
آخرین اخبار