خبرهای داغ:

نشست بصیرتی به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در بسیج

همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در بسیج و سالروز شهادت شهید مطهری نشست بصیرتی با حضور خواهران بسیجی در سالن اجتماعات حوزه ۹ حضرت مریم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۹۱۳۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه امام صادق (ع) استان اصفهان: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بسیج نشست بصیرتی با حضور اعضای نمایندگی خواهران حوزه 9حضرت مریم و فرماندهان پایگاه ها و اعضا شورا صورت گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح در این نشست با اشاره به تاریخچه و علت تخریب قبور بقیع گفت : دشمن درصدد تخریب دین و اسلامیت ما می باشد و هدف آن ها ریشه کن کردن اسلام است و در حال حاضر هم همان سیاست در دستور کار آن ها می باشد .در طول تاریخ هم همین طور بوده ، باطل در مقابل حق بخاطر منافعشان ، وقتی منافع خود را در خطر ببینند در مقابل حق می ایستند و لذا این جریان ادامه پیدا می کند .
ایشان با اشاره به جاسوسان انگلیسی افزود: انگلیسی ها جاسوسان خود را برای نفوذ و خرابکاری به کشورهای بزرگ جهان اسلام فرستادند.هدف این جاسوسان این بود که با یادگرفتن زبان هر کدام از این کشورها و آشنا شدن با تمامی زوایای آن کشور و براساس آن آموزه ها بتوانند جهان اسلام را دچار آشوب کنند و آنچه بعنوان نماد و مظهر از اسلام مانده است را از بین ببرند.
وی در ادامه گفت : یکی از این جاسوسان فردی به نام مستر همفر می باشد او در خاطرات خود می گوید : ما در سازمان (جاسوسی انگلیس) دوره های فشرده زبان آموزی و آموزش اسلام برای حضور در کشورهای اسلامی و راه‌هایی که می شد بوسیله آن ، مسلمانان را متفرق و درگیر نمود مورد بررسی قرار می دادیم. به من گفته بودند در سفر آینده دو هدف در پیش داری :

۱- نقطه ضعف مسلمانان را بیابی و ببینی از چه راهی می توان در آن نفوذ کنیم.
۲- هرگاه نقطه ضعف را پیدا کردی ، خودت این هدف را برای نابودی آن ها دنبال کن.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح افزود : سازمان جاسوسی انگلیس به خوبی دریافته که تنها راه جلوگیری از پیشرفت همه جانبه مسلمانان سرگرم کردن آنها به اختلافات درونی و در نتیجه غفلت از دشمن مشترک ، یعنی اختلاف افکنی بین شیعه و سنی و جلوگیری از ایجاد وحدت بین مسلمانان است‌ ، که به این منظور دشمن فرقه هایی از جمله فرقه شیرازی را بوجود آورد تا بوسیله آن با پوشش دینی خود و با تفکرات انگلیسی با ایجاد گرایش های منحرف در درون ادیان و مذاهب در مقابل اسلام واقعی بایستند برای از بین بردن آن .
یکی از نقاط قوت جامعه اسلامی که خود این جاسوسان به آن اعتراف کردند برپاداشتن مراسم عزاداری امام حسین (ع) از سوی شیعیان است که مبانی ایمان آنان را تقویت می کند.در همین راستا فرقه شیرازی ، برای از بین بردن این روحیه معنوی عزاداران ، به ترویج عزاداری های خشن و تشویق به قمه زنی روی آورده و بسیار بر روی این موضوع کار می کنند.
کارشناس مسائل دینی گفت : از دیگر اهداف آنها برهم زدن رابطه دوستی آمیخته با احترام ، بین عالمان دینی و مردم‌ بوده و هست ؛ زمینه تخریب مرجعیت ها یعنی تهمت وارد ساختن‌به علما و مراجع از طریق شبکه های ماهواره ای و دیگری ورود برخی از عالم نمایان وابسته به انگلیس در لباس دین با تفکرات انگلیسی و ضد وحدت که وارد حوزه های علمیه شده و از طريق ترویج تحجر و خشونت در اسلام ، راه فتح سنگرهای کلیدی جهان ، توسط اسلام را می بندد.
وی افزود : از دیگر اهداف آنها درگیر کردن مسلمانان به مسائل انحرافی یعنی تغییر سبک زندگی به فرهنگ و تمدن غربی می باشد .
- زن ها را از پشت این چادرها کشیده چون یک سنگر است و اگر این سنگر از بین برود زمینه فساد برای جوانان فراهم می شود .
- زمینه ترویج شراب خواری و حشره خواری و استفاده از گوشت خوک و ... به صورت غیر مستقیم در بین مسلمانان چون اثر وضعی دارد وقتی اینها مصرف شود نسبت به دین ، ناموس، وطن بی غیرت می شوند.
ایشان اظهار داشت : ما باید با مطالعات نفوذ جاسوسان که از زبان خودشان بیان می‌شود به هدف و اینکه چگونه نفوذ پیدا کردند و نوع عملکردشان که چگونه بوده آگاهی پیدا کرده و زمینه های نفوذ را خودمان فراهم نکنیم و مواظب عدم نفوذ دشمن در مجموعه های خودمان به اشکال مختلف باشیم‌ .
حجت الاسلام والمسلمین فلاح خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوان به بصیرت خود افزود و کسب معرفت کرد باید با مطالعه آثار شهید مطهری و دیگر علما و بهره گیری از آنها پرداخت تا بتوان حق را از باطل تشخیص داد و دراین جنگ ترکیبی با تشکیل یک قرارگاه به رصد و شناخت دقیق از طرح و نقشه دشمن پرداخت تا برای مقابله با آن اقدام کرد و به فرمایش حضرت آقا طلاب و دانشجویان باید افسران این جنگ نرم باشند.
باید بابومی سازی زیرساخت های داخلی و استفاده کردن از شبکه های داخلی و تقویت مفاهیم دینی در زندگی فردی ، خانوادگی و اجتماعی و پر رنگ کردن یاد خدا در زندگی در این زمینه نقش مهم ایفا کرد .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار