مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان:

جامعه کارگری شریان‌های حیاتی هر کشوری هستند

حجت الاسلام اکبرپور گفت: امنیت شغلی یک دغدغه مهمی است که باید برای کارگران فرام شود.
کد خبر: ۹۵۰۸۹۶۷
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، جلسه دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان به مناسبت روز جهانی کارگر با مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیرسازمان بسیج کارگران و کارخانجات و اعضای شورای هماهنگی کار در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبرپور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان با اشاره به ارزش و جایگاه کار و کارگر، کار را افتخار دانست که دارای قداست است، گفت: از کلمه کار و کارگر بیش‌از دویست مرتبه در قرآن آمده‌است.

وی افزود: امروز به سمتی رفتیم که نتوانستیم فرهنگ کار را به جوانان خودمان بقبولانیم، کار همیشه پشت میز نیست،  بلکه پیامبر دست کارگری را که در زیر آفتاب زحمت کشیده را بوسیده است. ا

حجت الاسلام اکبرپور با تأکید بر این موضوع که باید اهمیت این جایگاه را به جامعه منتقل کنیم گفت؛ جامعه کارگری جامعه مظلومی است که بلندگوی آن قطعاً مدیران هستند، کارگران دستشان به‌جایی نمی‌رسد و می‌بایست مدیران از این جامعه مظلوم پشتیبانی کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بالاترین ظلم به کسی است که غیر از خدا پناهی ندارد لذا مسئولیت همه ما سنگین است ما باید نسبت‌به فرهنگ کار تلاش کنیم علی‌الخصوص در استان ما که فرهنگ کار خوب جا نیفتاده است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که جامعه کارگری شریان‌های حیاتی هر کشوری هستند، اظهار داشت: از صدر تا ذیل اگر تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نصب‌العین قرار بگیرد قطعاً بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

وی ادامه داد: ما باید امید را در جامعه تزریق کنیم، روحیه نشاط و انگیزه در جامعه خودش را نشان خواهد داد. هر چه با روحیه شاداب و بشاش وارد محیط کار شویم قطعاً اثربخشی و ثمردهی ما چند برابر است. اگر دل و دست یکی بشود، کار می‌شود و راندمان کار بالا می‌رود و این سرمایه‌گذاری است.

حجت‌الاسلام اکبرپور به اهمیت امنیت شغلی کارکنان اشاره کرد و گفت: امنیت شغلی یک دغدغه مهمی است، نقش بیمه‌ها خودشان را خیلی خوب نشان می‌دهد، فرد اگر امنیت شغلی و اجتماعی نداشته باشد، امنیت خانوادگی هم ندارد، یکی از دلایل ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها و بالا رفتن سن ازدواج همین است و فرد تا پشتوانه‌ای نداشته باشد چطور تن به ازدواج بدهد لذا اگر کارگر ما تأمین باشد قطعاً روابط اجتماعی و خانوادگی اصلاح می‌شود و متقابلا ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها و سن ازدواج نیز کاهش می‌یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار