خبرهای داغ:

برگزاری نخستین همایش استانی در مسیر تعالی HSE در شاهین شهر

به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار، همایشی با عنوان در مسیر تعالی HSE با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و گروه صنعتی انتخاب در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۸۴۲۶
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، گروه صنعتی انتخاب پیشرو در حوزه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار برای نخستین بار همایشی را با عنوان در مسیر تعالی با حضور نمایندگان HSE شرکت های صنعتی کوچک و بزرگ استان، اساتید، دانشجویان و ... با هدف انتقال تجربه و هم افزایی دانش ها و مهارت ها در حوزه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار برگزار کرد.

در این همایش منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سال 98 قانون مدیریت بحران تصویب شد که وظایف همه دستگاه ها در آن مشخص است، مثلا در زمینه آلودگی هوا سازمان محیط زیست کشور متولی و محور پیشگیری و کنترل آلودگی هوا است و در طول سال باید برنامه ریزی برای پیشگیری از رخ داد حوادث، پیشگیری از انتشار آلاینده ها، کنترل و نظارت بر اجرا داشته باشد، در زمینه سیل وزارت نیرو، زلزله راه و شهرسازی و در حوزه ایمنی کار و بهداشت حرفه ای وزارت صمت، اداره استاندارد، تعاون کار و دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه روی این مسئله کار می کنند.

وی افزود: در استان اصفهان با همکاری دانشگاه ها به صورت ویژه دانشکاه صنعتی و دانشگاه اصفهان 42 مخاطره را رصد کردیم که طی سنوات گذشته و حال امکان و سابقه وقوع در استان را دارند که بخشی از حوادث طبیعی است مانند شرایط اقلیمی استان که بحث خشکسالی را بوجود آورده، زلزله، رانش زمین، فرونشست زمین، سیل، آلودگی هوا و ...، و بخش دیگری از حوادث هم به کار و صنعت بر میگردد.

شیشه فروش گفت: طبق گزارش اداره کار استان اصفهان، سال گذشته یک هزار و 200 مورد حوادث ناشی از کار در بخش صنعت و ساختمانی رخ داده که از این تعداد 66 نفر منجر به فوت شده که این رقم، رقم بسیار بالایی است، 21 درصد از این حوادث در بخش ساختمان و بیش از 50 درصد در بخش صنعت رخ داده است.

سید محمد کاظمی طبا فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار داشت: شاهین شهر را بشناسید با رتبه اول تولید لوازم خانگی در کشور، رتبه اول تولید سوخت بنزین و گازوئیل ۱۷ استان کشور، رتبه اول باسوادی کشور، رتبه اول مهاجرت در کشور، رتبه اول میزبانی و بیمه پردازی بیش از ۸۰ هزار کارگر استان، رتبه اول شهر صنعت که بیش از ۲۸ صنعت خرد استان در این شهرستان قرار دارد، رتبه اول ترابری و انتقال روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر کارگر و کارمند.

وی افزود: ما در سال۱۴۰۱ یک روز کرونایی قرمز در آمارمان ثبت نشده است و روزهایی را پیش بینی کردیم و رقم زدیم که بیشترین بهداشت را در موارد متعدد داشته باشیم و امیدواریم در کنار شما کارشناسان این حوزه ثبت چنین روزهایی را بیشتر رقم بزنیم.

حسن کمالی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: نوع نگاه ما در شبکه بهداشت و درمان، خدمتگذاری به صنعت است که در این راستا ما 6 منطقه صنعتی بزرگ در حوزه های فنی، صنایع شیمیایی و 10 شهرک صنعتی و دهها کارگاه کوچک که جمعا به 2 هزار و 300 صنعت می رسد در این شهرستان داریم.

در ادامه سید حسین میرباقری معاونت سرمایه های انسانی گروه صنعتی انتخاب که میزبانی این همایش را بر عهده داشتند با تأکید بر رسالت بزرگ نجات انسان ها و تأمین امنیت و بهداشت شاغلین توسط کارشناسان این حوزه گفت: گروه صنعتی انتخاب با افتخار امروز به مجموعه بزرگ 18 هزار نفری رسیده است که اگر به طور میانگین هر شاغل را با افراد خانواده اش 3 نفر در نظر بگیریم حدود 54 هزار نفر یک شهر را تشکیل می دهیم، شهر انتخاب که نمایندگانش در سراسر دنیا هستند.

وی اضافه کرد: برای سلامت و رضایت این افراد شاغل باید از روش های نوین و سیستم های جدید برای ارائه خدمات استفاده کرد و در این رابطه نیازمند هم افزایی تجربی و هم افزایی دانش و مهارت می باشد که همین هدف اصلی ما برای برگزاری این همایش به شمار می آید.

معاونت سرمایه های انسانی گروه صنعتی انتخاب خاطرنشان کرد: ما با همکاری شبکه بهداشت شهرستان اتفاقات خوبی را در مجموعه و فعالیت های اجتماعی رقم زدیم، همچنین طراحی و بهره برداری از اپلیکیشن انتخاب من که در حوزه ایمنی، بهداشت و سایر بحث های منابع انسانی مورد استفاده قرار می گیرد یکی از خدمات ارائه شده برای پرسنل و خانواده های آنان می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار