خبرهای داغ:

اختصاص اعتبار از دستگاه‌های اجرایی کشور به امور زنان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در قانون بودجه امسال، یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی کشور به امور زنان اختصاص می‌یابد که در این زمینه توجه ویژه‌ای به استان خوزستان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۰۸۴۱۶
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز؛ انیسه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست با نمایندگانی از نخبگان، کارآفرینان و اقشار مختلف بانوان در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اهواز گفت: طرح‌های بانوان را در زمینه‌های مختلف دریافت می‌کنیم تا دستگاه‌های اجرایی به فراخور تخصص، امکانات و شرایطی در اجرایی شدن این طرح‌ها مشارکت کنند.

 

او افزود: طرح‌های فرهنگی، اشتغال آفرینی بانوان، حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست، مهارت آموزی بانوان و حمایت از فرزندان زنان زندانی در اولویت هستند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته از کارگاه‌های متعلق به بانوان می‌گوید: پیشنهادات خوبی از بانوان دریافت کردیم و همانطور که اعتبارات سفر قبلی رییس جمهور همگی جذب شد در این سفر نیز اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته می‌شود.

 

خانم خزعلی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات مورد نیاز استان قرار است به صورت شناور مصوب شود، ادامه داد: بخشی از اعتبارات درنظر گرفته شده به پارک بانوان اهواز اختصاص خواهد یافت.

 

او با بیان اینکه در نشست‌ها و دیدار‌های مختلف، بخشی از چالش‌های حوزه بانوان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: مشکلات بصورت کارشناسی احصا شده تا بخشی از آن‌ها از طریق مشارکت‌های مردمی و در حوزه بانوان رفع شود و دیگر مشکلات نیز با حمایت‌های مالی و قانونی پیگیری خواهند شد.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان به اهمیت قانون امنیت زنان اشاره کرد و گفت: در قالب این بستر قانونی، دولت و نهاد‌های دیگر مکلف به حمایت‌های جدی و ویژه‌ای از بانوان هستند.

 

خانم خزعلی در خصوص تبیین و ترویج فرهنگ ازدواج آسان افزود: این موضوع یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که تاکید شده از تجمل گرایی پرهیز شود.

 

او تشکیل زندگی‌های آسان برای جوانان را با اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه می‌بایست مطابق با آموزه‌های دینی و رهنمود‌های رهبر انقلاب تلاش و برنامه ریزی انجام شود.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان به تدوین طرحی با هدف تسهیل شرایط شغلی بانوان اشاره کرد و گفت: این طرح که تصویب آن در دست پیگیری است، شرایط بهتر و رضایت بخشی برای اشتغال بانوان فراهم می‌کند.

 

 دولت مصمم به رفع موانع ازدواج جوانان است

 

انسیه خزعلی همچنین در جشن ازدواج و اهدای جهیزیه به ۱۱۳ زوج جوان در اهواز، گفت: تامین مسکن از بزرگترین دغدغه‌های جوانان است که باید برطرف شود.

 

او با قدردانی از نیکوکارانی که در تسهیل امر ازدواج کمک می‌کنند، افزود: اینکه عده‌ای با عبور از خود در زندگی دیگران شادی‌آفرین هستند و موجب تسهیل در امر ازدواج می‌شوند، بسیار ارزشمند است.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ضمن حضور در جشن ازدواج و آیین اهدای جهیزیه به ۱۱۳ زوج جوان، از نمایشگاه تولیدات سنتی و اشتغال‌زایی بانوان فعال خوزستان و سایر استان‌ها در اهواز بازدید و با این بانوان گفتگو کرد.

 

براساس این گزارش، در این نشست دغدغه‌ها و مشکلات بانوان استان خوزستان در موضوعاتی مانند اشتغال، اعتیاد، ورزش، کارآفرینی، آموزش، ازدواج، حمایت از ورزشکاران، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان مطرح شد. در پایان همچنین از بانوان برتر و موفق استان در برخی زمینه‌ها تجلیل شد.

 

آیت الله رئیسی روز گذشته (پنجشنبه) همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کرد و علاوه بر دیدار‌های مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساند.

 

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، پالایشگاه گاز هویزه و طرح‌های آبرسانی به چند روستا، بازدید مانیتورینگ از طرح آب غدیر، دیدار با مردم اندیمشک، اهواز و شادگان، احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار