مسئول بسیج حقوقدانان در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

با جدیت تمام، مبارزه با فساد را دنبال می‌کنیم/آموزش و به کار گیری ۱۱ هزار "حقوق یار"

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان گفت: یکی از کار‌های مهم حقوق یاران در بستر حوزه‌های مقاومت مبارزه با فساد است و ما این مطالبه رهبری را با جدیت دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۰۸۰۰۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

با جدیت تمام، مبارزه با فساد را دنبال می‌کنیم/آموزش و به کار گیری ۱۱ هزار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار سهراب انبارکی دارای مدرک تحصیلی دکترای فقه و مبانی حقوق و از مدرسین دانشگاه‌های استان بوشهر است که در سطح کشور به عنوان کارشناس مسائل سیاسی منطقه‌ای و جهانی نیز شناخته می‌شود و فرماندهی در نواحی بسیج و عنوان معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر را در کارنامه خود دارا می‌باشد.

سازمان بسیج حقوقدانان متشکل از قضات، وکلا، سردفتران و اساتید حقوق است که در همه مراکز استان‌ها به همراه سه مرکز در مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و وزارت دادگستری دارای دفاتری است.

این سازمان دارای چهار مأموریت می‌باشد که در راستای تسهیل در امر احیا حقوق عامه می‌باشد. شبکه‌سازی نخبگان حقوقی، قضایی، تقنینی جهت نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف با هدف استفاده و جذب حداکثری نیرو‌های متخصص، متعهد و فعال در بخش‌های مختلف می‌باشد.

در راستای این شبکه‌سازی، تشکیل انجمن علمی و تخصصی خواهران نخبه حقوقی و جذب خواهران متخصص اعم از دادیار، وکیل، نمایندگان حقوقی ادارات، سردفتران، مشاوران و کارشناسان حقوقی صورت گرفته و نیز در کنار این انجمن، انجمن حقوقی زنان و خانواده نیز فعال می‌باشد.

تربیت حقوقدان تراز انقلاب اسلامی، کمک به پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور در مساجد، مراکز آموزشی و مذهبی همراه با آموزش و مشاوره رایگان حقوقی، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و خدمات جهادی با حضور در منازل شهدا و مناطق حادثه دیده از سیل و زلزله جهت ارائه خدمات مشاوره و فرهنگی از دیگر مأموریت‌های سازمان بسیج حقوقدانان است.

سرهنگ پاسدار سهراب انبارکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در خصوص افتتاحیه اندیشکده حقوق جزا و جرم شناسی اظهار داشت: هدف سپاه سیدالشهدا در استان تهران از راه اندازی این اندیشکده این است که حقوقدانان انقلابی به رسالت‌های مهم خود که تولید علم است، بپردازند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان با بیان اینکه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری باید در حوزه جزا و جرم شناسی که یکی از مباحث مهم است به تولید علم پرداخت و در راستای تنقیح قوانین در جهت رفع تعارضات در حوزه جزا و جرم شناسی قدم برداشت، ادامه داد: در جا‌هایی که احیانا در بحث تعزیرات، خلا‌های قانونی وجود دارد، اندیشمندان و حقوقدانان گردهم می‌آیند و با تبادل نظر و ارائه نظریات و تئوری‌ها سعی می‌کنند این معضل را که یکی از مباحث مهم در حوزه جزا و جرم شناسی است رفع کنند.

سرهنگ انبارکی بیان کرد: یکی از کار‌هایی که در سازمان بسیج حقوقدانان انجام می‌شود، این است که حقوقدانان انقلابی اعم از قضات و وکلا و سردفتران و کارشناسان رسمی حقوقی ادارات و کارشناسان رسمی قوه قضائیه با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به توانمند سازی حقوقدانان فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کادر تزار انقلاب اسلامی از میان این حقوقدانان به مجموعه مراکز وکلا، کانون وکلا و حتی قوه قضائیه معرفی کنیم و از نیرو‌های توانمند و کارآمد در دستگاه‌های حاکمیتی و غیر حاکمیتی بهره‌مند شویم.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان خاطرنشان کرد: یکی از کار‌ها در سال ١۴٠١ شناسایی ۴ هزار حوزه مقاومت و ۴ هزار حقوق یار و آموزش این عزیزان و به کارگیری آنان بود.

وی در مورد نحوه به کارگیری این حقوقدانان گفت: برگزاری مشاوره‌های حقوقی رایگان برای جلوگیری از وقوع جرم با همکاری معاونت پیشگیری قوه قضائیه بود، همچنین احیای کانون‌های صلح و سازش در مساجد با همکاری شورای حل اختلاف کشور از دیگر اقدامات بوده است.

سرهنگ انبارکی افزود: بنا داریم در قالب این حقوق یاران در زمینه صلح یاری، داوری و میانجی گری عزیزان ورود کنیم، حقوق یاران در حوزه‌های مقاومت در قالب صلح یاری و اصلاح ذات البین و صلح و سازش توانستند در مدت این چند سال اخیر ١۴ هزار زندانی را از طریق صلح و ساز به آغوش خانواده‌ها بازگردانند.

وی تصریح کرد: یکی از کار‌های مهم حقوق یاران در بستر حوزه‌های مقاومت مبارزه با فساد است که حضرت آقا در سخنان نوروزی فرمودند که مبارزه با فساد مثل مبارزه با اژد‌های هفت سر است و ما این مطالبه رهبری در مبارزه با فساد را با جدیت دنبال می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان عنوان کرد: بنا داریم در سال جاری ١١ هزار محله اصلاح گری و ١١ هزار پایگاه مقاومت در کشور و ١١ هزار حقوق یار را شناسایی کنیم و آموزش دهیم و به کار بگیریم و این امر را به عنوان اصول و مبانی کاری خودمان در نظر گرفته ایم.


گزارش از میثم پاشنگ

ارسال نظرات
آخرین اخبار