هیچ گونه حفاری طی سال گذشته در مقبره الشعرا و اطراف آن انجام نشده است

تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در یک سال گذشته هیچ گونه حفاری در مقبره الشعرا تبریز و اطراف آن انجام نشده است.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۳۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری مستمر استاندار آذربایجان‌شرقی، تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، همراهی و همکاری شهرداری تبریز، روند بازسازی مقبره‌ الشعرا تبریز در حال انجام بوده و در دوره فعلی حفظ وضع فعلی و آماده‌سازی این مجموعه فرهنگی و تاریخی مهمترین هدف و رویکرد اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهوری به تبریز ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرا برای سه سال اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای ساماندهی بخش جنوبی (صفه جنوبی) این مجموعه ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

بلاغی، با تاکید بر اینکه اعتبار پروژه ساماندهی مقبره الشعرا از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می شود و شهرداری تبریز به عنوان مجری و پیمانکار پروژه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کارفرما و ناظر عمل می‌کند، گفت: در حال حاضر ساماندهی صفه شمالی قسمت بیرونی این مجموعه تمام شده و ساماندهی بخش جنوبی آن نیز در حال اجراست.

وی اظهار کرد: نمای بیرونی این پروژه در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و نمای درونی آن با زیربنای ۶ هزار مترمربع در حال اجرا بوده و نمای بیرونی و سنگ کاری آن در آینده نزدیک به پایان می رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار