رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی خبر داد

پیش‌بینی سیلاب و بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز دوشنبه نفوذ سامانه بارشی به استان موجب بارش رگبار باران، بروز سیلاب و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۷۰۹۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیچ از آذربایجان شرقی، محمد امیدفر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی همچنین موجب ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و در برخی ساعات بروز مه می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضع در نواحی شرقی آذربایجان شرقی از شدت بیشتری برخوردار می‌شود، اظهار کرد: به دنبال بارش‌های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر با اشاره به بارش تگرگ در نواحی مستعد استان، گفت: احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتاً شدید، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

ارسال نظرات