مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی قوچان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی قوچان/تأمین ۶۰ درصد از اعتبار بیمارستان در تعهد خیرین سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی قوچان از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی پروژه بیمارستان ۳۲۰ تخت خوابی شهید کلاهدوز این شهرستان خبر داد که ۶۰ درصد تامین اعتبار در تعهد خیرین سلامت است.
کد خبر: ۹۵۰۶۹۴۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از قوچان، فرشید فتحی مقدم ظهر امروز در آیین کلنگ زنی پروژه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی بیمارستان شهید کلاهدوز این شهرستان در جمع مسؤولین محلی و خیرین سلامت اظهار کرد: نیاز به بیمارستان جدید یکی از دغدغه‌های مسؤولین از گذشته تاکنون بوده است اما یکی از قدم‌های بزرگ آن تأمین زمین بود که اقدام اساسی در این زمینه صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به نیّت یکی از خیرین حوزه سلامت برای اهدای زمین پروژه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی شهید کلاهدوز این شهرستان بیان کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده مجوز این بیمارستان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شد و طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با خیرین و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز به مرحله کلنگ زنی رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان با تأکید بر این مطلب که باید خیرین و مسؤولین پیگیری‌های بیشتری درزمینه تأمین اعتبار و تکمیل نهایی پروژه انجام دهند، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۵ هکتار ساخته خواهد شد که اعتبار پیش‌بینی‌شده برای ساخت آن ۹۶۰ میلیارد تومان است.

تأمین ۶۰ درصد از اعتبار بیمارستان در تعهد خیرین سلامت

قائم‌مقام مجمع خیرین سلامت قوچان هم در این مراسم با یادآوری اینکه مجمع خیرین یک مفهوم انتزاعی در سیستم وزارت بهداشت است که نه می‌توان به آن سازمان مردم‌نهاد و بخش خصوصی گفت نه بخش دولتی، افزود: برای نخستین بار در این شهرستان توانسته‌ایم یک سازمان مردم‌نهاد واقعی را به‌عنوان مجمع خیرین سلامت به ثبت برسانیم.

مسعود دوغایی مقدم بابیان این مطلب که این مجمع، مردمی و غیرسیاسی بوده و به هیچ جناح یا فرد و گروهی وابستگی ندارد، گفت: خیرین سلامت طی سال‌های گذشته اقدامات مثمر ثمری در حوزه ساخت پروژه‌های درمانی همچون مرکز دیالیز یا مرکز ویژه نگهداری نوزادان انجام داده است وهم‌اکنون نیز این توان را پیداکرده تا از ۹۶۰ میلیون تومان اعتبار بیمارستان شهید کلاهدوز ۶۰ درصد آن را متعهد شود.

وی با اشاره به اینکه مردم و رسانه‌های این شهرستان باید اولویت بیمارستانی را برای خود مشخص کنند تا افراد بیشتری به مجمع خیرین سلامت بپیوندند، بیان کرد: یک پروژه عمرانی مثل این بیمارستان حدود ۸ تا ۹ سال زمان می‌برد تا در سیستم خصوصی به بهره‌برداری برسد اما اخذ ۴ ماهه مجوز بیمارستان شهید کلاهدوز قوچان نوید کوتاه‌تر شدن این زمان را می‌دهد.

قائم‌مقام مجمع خیرین سلامت قوچان با تأکید بر اینکه همان‌گونه که خیرین در حوزه مدرسه‌سازی باری از دوش آموزش‌وپرورش برداشته‌اند می‌توانند در حوزه سلامت نیز اقدامات مؤثری انجام دهند، یادآور شد: شاید ساخت این پروژه بیش از پنج سال زمان می‌برد اما می‌توان به‌صورت مرحله‌بندی آن را به افتتاح رساند که در مرحله اول اورژانس آن مدنظر است.

وی تأکید کرد: مسؤولین همچون فرماندار، شهردار و مدیران ادارات در پروژه‌های پیشین حوزه سلامت کمک‌های مالی کردند پس امید می‌رود به‌عنوان یک خیر در کنار مجمع خیرین سلامت و این پروژه نیز قرار داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار