آیت الله محامی:

تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت همره است

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرهنگ بسیجی و فرماندهان رشیدی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که مقام معظم رهبری از او به عنوان مکتب سلیمانی یاد کردند و شاخصه‌های این فرهنگ ایثار، رشادت، شهامت، اخلاص از خود گذشتگی است.
کد خبر: ۹۵۰۶۷۹۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، امروز  در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مصلی المهدی زاهدان برگزار شد اظهارداشت: سرمایه گذاری‌های زیادی در زمینه عمرانی و طرح‌های زیرساختی در سیستان و بلوچستان انجام و در حال انجام است که نیاز به ورود مردم برای سرمایه گذاری در این بخش‌ها هستیم.

وی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان برای توسعه و پیشرفت این استان در زمینه سرمایه گذاری و ارائه ایده ورود کنند تا توسعه این نقطه از ایران اسلامی رقم بخورد.

امام جمعه زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان در تمام زمینه‌ها دارای ظرفیت است که بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌تواند بسیاری از نیازهای کشور را برطرف کند.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بیشماری است که متاسفانه تا کنون به خوبی از آن استفاده نشده و نیازمند ورود جدی مردم برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف هستیم.

آیت الله محامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب که اشراف بسیار زیادی بر مسائل مختلف کشور دارند چندین سال است که شعار سال را با موضوع اقتصادی نامگذاری می‌کنند و دلیل آن این است که دشمن از این ناحیه به دنبال ضربه زدن به نظام و کشور است.

وی بیان کرد: امسال نیز با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی رهبر معظم انقلاب امسال را با نام "مهار تورم و رشد تولید" نامگذاری کردند که این امر جز با همت مسوولان، دولتمردان و ورود مردم در زمینه سرمایه گذاری در زیربخش های اقتصادی محقق نخواهد.

 
 

لزوم حفظ دستاوردهای ماه رمضان

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: خداوند متعال عید سعید فطر را مایه شرافت و کرامت پیامبر اکرم(ص) قرار داده است و این عید بزرگ را به همه مسلمانان و به امام زمان(عج) تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: یک ماه ویژه گذشت و هر کس به حد استعداد و ظرفیت خود از این ماه بهره گرفت و اگر کسی در این ماه قدمی برای خدا برداشته و کار خیری کرده باشد و حتی اگر یک یا الله هم گفته و دلش را به خدا وصل کرده باشد قطعا دست خالی نمانده است.

آیت‌الله محامی بیان کرد: اینکه با یقین عرض می‌کنیم کسی دست خالی نمانده به اعتماد اعمالمان نیست و آهی در بساط نداریم بلکه به اعتماد لطف و کرامت خداوند و به اعتماد وعده اوست که فرموده «اُدْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ؛ مرا بخوانید تا دعای شما را اجابت کنم» و به اعتماد لطف اوست که همواره شامل حال ما بوده است و نمی‌شود از خداوند متعال بخواهیم و چیزی به ما نداده باشد.

وی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم تا دستاورد رمضان را برای خود تا رمضان آینده حفظ کنیم و اگر پیشرفتی در معنویت داشته و قدمی روبه جلو برداشتیم سعی کنیم این حال خوب را حفظ کنیم تا سال به سال پیشرفت حاصل شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید فطر با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اعلام انقلاب فرهنگی اظهار داشت: تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرهنگ بسیجی و فرماندهان رشیدی همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که مقام معظم رهبری از او به عنوان مکتب سلیمانی یاد کردند و شاخصه‌های این فرهنگ ایثار، رشادت، شهامت، اخلاص از خود گذشتگی، با مردم بودن، با همه کار کردن و نگاه فرا قومی، فرا مذهبی، فرا حزبی، فرا جناحی و فرا سیاسی است که سردار شهید سلیمانی در این جهت سرآمد بود و از همه طیف‌ها یارگیری و جبهه مقاومت را تشکیل و تقویت کرد و این روز را گرامی می‌داریم.

امام جمعه زاهدان افزود: در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باز همین قانون الهی حکم فرماست و اگر ما وضعیت بهتری از جهت فرهنگی، اقتصادی، و روابط بین‌الملل دنبال می‌کنیم شرط این است که مردم پای کار بیایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار