خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین:

مجموعه تئاتر شهر قزوین به زودی آماده بهره برداری می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مجموعه تئاتر شهر قزوین که فضای خاص هنرمندان است به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۸۴۲
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

قزوین_به گزارش بسیج، قاسم اللهیاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ با استقبال از همکاری های مشترک فی ما بین اداره ارشاد و شورای شهر بیان کرد: پیشنهاد تجلیل از هنرمندان در کمیسیون فرهنگی شورا ارائه شده و این اقدام می‌تواند با همکاری اداره ارشاد به صورت مستمر انجام شود. 

وی اضافه کرد: زمینه همکاری و تعاملات مشترک فراوانی میان مدیریت شهری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و این آمادگی کامل وجود دارد تا اقدامات خوبی برای اهالی فرهنگ و هنر اجرایی شود. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگر سخنان خود گفت: اعطای جایزه ویژه شورای شهر به رسانه برتر در جشنواره مطبوعات پیشنهاد خوبی است چراکه لازم است در جشنواره‌های مختلف به دغدغه‌ های شهری هم پرداخته شود.

وی عنوان کرد: اقداماتی برای ایجاد فضا و مکانی مناسب برای برگزاری کلاس های قرآن و نهج البلاغه درحال انجام است و در این راستا مقدمات افتتاح فرهنگسرای قرآن و نهج البلاغه انجام شده است.

اللهیاری در ادامه با اشاره به سایر موارد مطرح شده در جلسه گفت: ایجاد گذر فرهنگ و هنر در شهر قزوین نیز پیشنهاد خوبی است و می تواند در جلسه ای کارشناسی زیرساختهای این طرح بررسی شود ضمن اینکه امیدواریم امسال اولین دیوار نگاره را در میدان سید حسن نصرالله قزوین داشته باشیم و طرح هایی را با همکاری اداره ارشاد استان در مناسبت های ملی و مذهبی اکران نماییم. 

این عضو شورای شهر با اشاره به افتتاح چند خانه فرهنگ در قزوین بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته امسال سه خانه فرهنگ در مناطق هادی آباد و چوبیندر و ناصرآباد آغاز به کار خواهند کرد.

وی در پایان با تاکید به اهمیت رسیدگی به معیشت و دغدغه های هنرمندان گفت: با توجه به رویکرد حمایتی اعضای شورا و مدیریت شهری، تعدادی از هنرمندان قزوینی در سرای سعدالسلطنه استقرار پیدا کرده‌ اند و در مکانهای دیگری از جمله بازار هنر و تجربه، فضاهای جدید برای استقرار هنرمندان و فروش آثار هنری آنان پیش بينی خواهد شد.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها