نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

دشمن به دنبال تفرقه افکنی است لذا حفظ وحدت، اتحاد جامعه اسلامی پادزهر تفرقه

آیت الله محامی گفت: دشمن همواره به دنبال این هست که به وحدت جامعه ضربه وارد کند،در میان مردم تفرقه بیاندازد تا آن جامعه قدرت نداشته باشد و به آن هجوم ببرد لذا ما باید برای زهر تفرقه پادزهر داشته باشیم و این پادزهر چیزی نیست جز حفظ وحدت واتحاد جامعه اسلامی چرا که مایه اقتدار ما خواهد بود.
کد خبر: ۹۵۰۳۸۴۱
|
۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در ‌نشست صمیمی با علما، معتمدین و سران طوایف شیعه و اهل سنت استان با اشاره به شب‌های قدر عنوان کرد: حضرت علی(ع) عمری را در مسیر صراط مستقیم الهی و در راه تقویت دین خدا و هدایت خلق خدا سپری کرد و یک لحظه از این مسیر فاصله نگرفت.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیث ثقلین افزود: حقیقت قرآن در وجود پیامبر(ص)، امام علی(ع) و ائمه اطهار(ع) تجلی پیدا کرده است به طوری که قرآن آینه تمام نمای آنان است.

آیت‌الله محامی بیان داشت: در آیات قرآنی تاکید شده است که امت باید واحده باشد و طبیعتا تلاش پیامبر اکرم(ص) نیز در راستای تربیت یک امت واحده و پای‌ریزی یک تمدن نوین اسلامی بوده که تا قیامت باقی بماند چرا که این دین خاتم است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در آن زمان مقام و موقعیت برای حضرت علی(ع) موضوعیت نداشت بلکه این جایگاه را وسیله ای  برای تحقق عدالت و گسترش اسلام می‌دانست و تمام عمر نیز در همین مسیر تلاش کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد‌: توصیه سوم امام علی(ع) این بود که بین خودتان اگر اختلافی پیش آمد بی تفاوت نباشید و نگذارید این اختلافات تکرار شود زیرا هر آسیبی که به وحدت جامعه وارد شود خداوند آن را آسیب دانسته و توصیه می‌کند که جلوی آن آسیب را بگیرید چرا که همین اختلافات کوچک دو نفره و خانوادگی اگر رواج یابد بعد به دعوا و جنگ می‌رسد و آن‌ وقت دیگر آن جامعه متحد نخواهد بود.

آیت‌الله محامی بیان کرد: دشمن همواره به دنبال این است که به وحدت جامعه ضربه وارد کند و در میان مردم تفرقه بیاندازد تا آن جامعه قدرت نداشته باشد و به آن هجوم ببرد لذا ما باید برای زهر تفرقه پادزهر داشته باشیم و این پادزهر چیزی نیست جز حفظ وحدت واتحاد جامعه اسلامی چرا که مایه اقتدار ما خواهد بود.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: این اقتدار نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... باید وجود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر امروز دشمن جنگ ترکیبی راه انداخته و با همه توان به میدان آمده است ما نیز باید با اتحاد ،یک رنگی و هماهنگی تمام افراد جامعه اقتدار بازدارنده را در سطح عالی و در همه عرصه ها داشته باشیم تا آسیبی به امت واحده ما وارد نشود.

وی گفت: هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم باید برای رشد در عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم استان تلاش و به درستی انجام وظیفه کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار