داخلی سازی ۱۱۸ قطعه در منطقه هشت عملیات انتقال گاز

تبریز- مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور گفت: تاکنون ۱۱۸ قطعه مصرفی در تجهیزات این منطقه داخلی سازی شده است.
کد خبر: ۹۵۰۳۶۳۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، خدایی به اقدامات انجام یافته منطقه هشت عملیات انتقال گاز برای حمایت از تولید داخلی و بومی سازی قطعات گفت: ۸۳ قطعه از این تعداد قبل از سال ۱۴۰۰ و ۳۵ قطعه نیز طی ۲ سال گذشته داخلی سازی شد.

وی از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه‌های خودکفایی منطقه هشت عملیات انتقال گاز کشور بر اساس هدف گذاری سال گذشته خبر داد و گفت: این منطقه عملیاتی گام‌های بزرگی با هدف خودکفایی و خوداتکایی در ساخت قطعات استراتژیک مورد نیاز برداشته است.

 خدایی گفت: صنعتگران شرکت انتقال گاز با اتکا به دانش، تخصص و تجربه توانسته اند به خودکفایی‌های قابل توجهی دست یافته و با مشارکت بخش خصوصی و حمایت از صنعتگران داخلی پایداری انتقال گاز را تضمین کنند.

وی ادامه داد: بومی سازی تجهیزات و قطعات با کمک شرکت‌های دانش بنیان در منطقه هشت عملیات انتقال گاز به سمت توسعه پایدار تداوم داشته و استفاده حداکثری از امکانات داخل و صرفه جویی ارزی و ریالی نیز در راس فعالیت‌های خودکفایی و خوداتکایی منطقه طی امسال قرار دارد.

 خدایی افزود: نیاز سنجی خودکفایی اقلام مورد نیاز منطقه در واحد‌ها برای بومی سازی، بررسی کارشناسی نیازسنجی‌های دریافتی در جلسات کمیته خودکفایی و کارگرو‌های تخصصی و اقدام بر اساس آیین نامه‌های خودکفایی اعلامی از طرف ستاد انتقال گاز از جمله برنامه‌هایی است که برای بومی سازی در منطقه تداوم دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار