معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

درجهاد تبیین باید روی تکنیک های اثرگذار و ماندگار اقدام شود

شریفی با بیان اینکه جهاد تبیین موفق و ماندگار؛ حضور در میدان است، گفت: باید در حوزه خدمت رسانی تلاش مضاعف نماییم و با بیان این خدمات در راستای جهاد تبیین اقدام کنیم که این موضوع خود سبب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۲۵۷۲
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، رضا شریفی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه قرارگاه عملیاتی جهاد تبیین در ادارات با بیان اینکه جهاد تبیین موفق و ماندگار؛ حضور در میدان است، گفت: باید در حوزه خدمت رسانی تلاش مضاعف نماییم و با بیان این خدمات در راستای جهاد تبیین اقدام کنیم که این موضوع خود سبب امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

رضا شریفی افزود: جهاد تبیین فقط برگزاری چند جلسه یا درج بنر نیست، بلکه باید در این زمینه روشنگری صورت بگیرد.

وی با اشاره به این مطلب که ایران در معرض بزرگترین تهاجمات تاریخی قرار دارد و هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران در معرض تهاجم همه جانبه قرار نداشته است، بیان کرد: در زمینه جهاد تبیین مسئله روشن و راه هم مشخص است و باید روی تکنیک ها بخصوص تکنیک های اثرگذار و ماندگار اقدام شود.

شریفی بیان داشت: تهاجم دشمن از نوع ترکیبی و مستمر خصوصاً در حوزه جنگ شناختی است؛ و جامعه، هدف ما را با مشکل مواجه کرده و بر فکر و رفتار مخاطب ما اثر گذاشته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، با اشاره به فعالیت اتاق فکر دشمنان بیان داشت: حجم فعالیت آنها بیشتر ازکارهای صورت گرفته است که و در زمینه مهندسی معکوس نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت مینمایند، یعنی دشمنان میخواهند ارکان اقتدار و قدرت نظام را به نقاط ضعف تبدیل نمایند.

این مسئول با بیان اینکه اگر به جهاد تبیین موثر، به موقع و بهنگام توجه می‌شد، شاهد بسیاری از مشکلات به وجود آمده نبودیم، اگر برای اقناع عامه و نخبگان برنامه مدون داشتیم؛ جهاد تبیین را در همه حوزه ها جدی می گرفتیم شاهد بسیاری از حوادث نبودیم.

وی با تجزیه و تحلیل حوادث اخیر تصریح کرد: مردم این استان چه اهل سنت و چه اهل تشیع و اقشار مختلف نظام را دوست دارند.

معاون سیاسی و اجتماعی تصریح کرد: بایدحوادث را شفاف و صادقانه، آسیب شناسی نماییم تا بتوانیم تصمیم گیری و برنامه ریزی نماییم.

شریفی اذعان کرد: مسیر پیش روی این استان مسیر امید بخشی است، وضعیت استان خوب، رو به رشد و در مسیر توسعه قرار دارد.

وی با تاکید بر تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها بیان داشت: در حوزه مرز نگاه‌ها تغییر کرده است مرز اکنون به فرصت خوبی تبدیل شده و ارتباطات خوبی به خصوص در زمینه تجارت با کشورهای همسایه برقرار شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری بیان داشت: جهاد تبیین نیز باید سلسله وار و مستمر باشد، مردم باید به رفتار، گفتار و کنش ما اعتماد نمایند، اگر این اعتماد صورت بگیرد، بسیاری از مسائل قابل حل هستند.

شریفی با اشاره به اینکه نسل جوان ما باید از هجمه‌های دشمن آگاه باشند، تصریح کرد: باید در حوزه‌هایی که کار نشده یا کم کاری صورت گرفته یا کار زمین مانده داریم اقدامات مناسبی انجام دهیم .

وی بیان داشت: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و مدیریتی استان سیستان و بلوچستان این استان توانایی شناخت و حل مسائل را دارد.

شریفی در ادمه با اشاره به پتانسیل های موجود اذعان کرد: این استان و دستگاه‌هایی اجرایی آن در حوزه هم افزایی و هم پوشانی دچار ضعف و مشکل است، چرخ دنده های سیستمی در استان ما روان هست ولی کافی و متناسب با تهدیدات نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان داشت: جهاد تبیین، جهاد خدمت و امیدآفرینی و جزو کلیدواژه‌های پر تکرار فرمایشات ایشان است.

وی بیان داشت: برگزاری این جلسات برای نوشتن صورت جلسه و یا صرف برگزاری آن نیست بلکه جهت ایجاد تغییر و تحول در سطح استان می‌باشد.

شریفی اذعان کرد: دوقطبی‌سازی و ایجاد ناامیدی و یاس بزرگ‌ترین خطری است که ما را تهدید می‌کند و دشمنان با برنامه‌ریزی در این زمینه‌ها فعالیت می‌نمایند.

وی در این جلسه از مدیران دستگاههای اجرایی استان خواست: نسبت به مقوله‌ تکریم ارباب رجوع در ادارات دقت بیشتری شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار