خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

چکیده اعمال ماه رمضان، خودسازی و احیای فضائل اخلاقی است

حجت الاسلام معبودی گفت: قدر جوانی را بدانید و سعی کنید بنده خدا باشید. گناه نکنید، گناه مثل اتشی است که عمر و سرمایه و هستی و آبرو و همه چیز انسان را به اتش می کشد. چکیده ماه رمضان، عمل به نیکی ها و خودسازی و تزکیه نفس است.
کد خبر: ۹۵۰۲۱۲۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار بسیج، ضیافت افطار و نشست صمیمی با حضور سردار رفیع آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و حجت الاسلام و المسلمین معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و سربازان سپاه استان در حسینه ثارالله این سپاه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در این مراسم ضمن آرزوی قبولی طاعات ماه مبارک رمضان بیان کرد: کسی آمد خدمت امام حسن(ع) و گفت من کسی هستم که به گناه عادت کردم به من بگویید چطور هم گناه انجام دهم و هم اهل بهشت باشم.

وی گفت: امام حسن(ع) در پاسخ فرمودند؛ ۵ راه به شما نشان می دهم که هر چقدر دلت خواست مرتکب گناه باش، اولا رزق خدا را نخور و هر چه خواستی گناه کن، قرآن می فرماید؛ چه کسی در این عالم است که روزی دهد؟ ایا به غیر از خدا کسی هست به انسان روزی دهد؟دوم، برای انجام گناه جایی پیدا کن که خدا نباشد. خداوند در همه جا حضور دارد همچنانکه می فرماید؛ من با شما هستم، شما را ترک نمی کنم پس اگر کسی می خواهد گناه کند آیا می تواند جایی را پیدا کند که خدا نباشد؟

حجت الاسلام معبودی در ادامه اظهار کرد: سوم؛ اگر خواستید گناه کنید از ولایت و سرپرستی خدا خارج شوید، جایی بگویید خدا انجا سرپرستی نکند. سرپرست انسان، خداست مگر در عالم جایی پیدا می شود که خدا در انجا سرپرستی نکند؟ قطعا خدا همه جا سرپرستی دارد. چهارم، وقتی که حضرت عزرائیل برای گرفتن جانت حاضر شد بگو من نمی خواهم بمیرم، می خواهم زندگی کنم. ایا کسی می تواند بگوید من نمی خواهم بمیرم. چنین چیزی امکان ندارد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه با اشاره به پنجمین توصیه امام حسن(ع) عنوان کرد: وقتی که مامورین جهنم امدند دست شما را گرفتند تا به سمت جهنم ببرند، بگو من به جهنم نمی روم. ایا می توان چنین گفت؟ خدا دستور می دهد اینها را بگیرید، در دنیا به طور عمد، هر چه انجام دادند در طاعت ما نبود.

وی افزود: امام حسن مجتبی (ع) می فرماید که اگر می توانی پاسخ این سوالات را بدهید؛ بروید دنبال گناه.
یکی از تهدیدهای دوران جوانی همین است که وقت دارید و جوان هستید. اما با یک چشم به هم زدن جوانی انسان به پایان می رسد. لذا امام حسن مجتبی (ع) می فرماید؛ کاری کنید که در روز حساب، ما بگوییم انها پیروان ما بودند.

حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: قدر جوانی را بدانید و سعی کنید بنده خدا باشید. گناه نکنید، گناه مثل اتشی است که عمر و سرمایه و هستی و آبرو و همه چیز انسان را به اتش می کشد. چکیده ماه رمضان، عمل به نیکی ها و خودسازی و تزکیه نفس است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها