پای درس شهید قرآنی استان مرکزی؛

آگاهانه مسیر شهادت را انتخاب کردم/ شهادت، اوج تعالى انسان‏

شهید «مجید بخشنده» در بخشی از وصینامه خود چنین آورده است: بدانید راهی را که برگزیده‌ام خالصانه و فقط برای خدای متعال می‌باشد و امیدوارم این راه جهاد را خداوند به راه شهادت ختم دهد.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۰۴
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ شهادت واژه برتر فرهنگ اسلامی است، اگر تاریخ اسلام را ورق زنیم، می بینیم قسمت مهمی از افتخارات را شهیدان آفریده و بخش عظیمی از خدمت را آنان کرده ‏اند. نه تنها دیروز، امروز نیز فرهنگ سرنوشت ساز "شهادت" است که لرزه بر اندام دشمنان می افکند، و آن‏ها را از نفوذ در دژهای اسلام مأیوس می کند.

اما این شربت وقتی شیرین‌ تر می شود که شهید یا همان کسی که این فرهنگ را برمی گزیند، بهره‌ای از قرآن نیز داشته باشد، شهدای قرآنی فقط یک وصف نیست جمع شهادت و قرآنی بودن، عنایتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

رمضان؛ ماه بندگی بهانه ای می شود تا با بازخوانی بخشی از زندگینامه شهدای قرآنی دیارآفتاب، از آنان به عنوان بهترین راهنمای  زندگی بهره بگیریم.

شهید مجید بخشنده دهم خرداد سال 1346 در یک خانواده مذهبی در شهر اراک متولد شد و از همان دوران کودکی در فضایی که نام خدا و پیامبر(ص) و دیانت و صوت قرآن به گوش می‌رسید بزرگ شد.

دوران ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه داوودی و حکمت به اتمام رساند. کتاب‌های مذهبی مطالعه می‌کرد و همیشه در مقابل بی‌عدالتی و زورگویی که هر انسانی با فطرت خود تشخیص می‌داد، ایستادگی می‌کرد و ترس و هراس به خود راه نمی‌داد به همین دلیل چهره شناخته شده‌ای برای بچه‌های مدرسه بود و همه او را به خاطر چنین خصلتی حمایت می‌کردند.

از همان دوران ابتدایی و راهنمایی خواندن قرآن را به خوبی فرا گرفت و مرتب در جلسات قرائت قرآن شرکت می‌کرد و هم‌زمان با وارد شدن در دبیرستان فعالیتش بیشتر شد؛ خداوند به او و رفتارهایش توفیقی عطا فرموده بود که به دنبال خودسازی بیشتر برود و سعی می‌کرد که رهنمودهای امام(ره) به جوانان مسلمان را در خودسازی عمل نماید.

در جریان جنگ تحمیلی حاضر نشد تماشاگر صحنه باشد و در حالیکه تجربه زیادی هم نداشت به عضويت بسيج مسجد حاج آقا تقی اراک درآمد و داوطلبانه به جبهه‌های جنگ حق عليه باطل اعزام شد؛ ابتدا در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کرد و در یک کلاس سه ماه آموزش‌های نظامی ‌و از همه مهم‌تر ایثار و فداکاری در راه خدا را آموخت.

بعد از آن امتحانات دوم دبیرستان را به اتمام رساند و مجدد عازم جبهه شد. بسیجی گردان علی بن ابی طالب(ع) بود که، در حین انجام عملیات خیبر در چهارم اسفند 1362 در جزیره مجنون شربت سرخ شهادت را نوشيد و به دنیا اعلام کرد که ادامه راه حسین(ع) با قطره‌ قطره خون شهیدان این امت اسلامی‌ پایدار خواهد ماند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

پدر و مادر عزیزم بدانید که امروز من به یاری الله، راه خود را با دیدی روشن و آگاهانه پیمودم و عاشق مسیر زندگی که منتهایش به شهادت ختم می‌شود، می‌باشم و با گامی‌ مطمئن و مستحکم به پیش می‌روم و این راه را خالصانه و با خلوص ادامه می‌دهم.

تا خداوند متعال مرا به سوی خود بخواند و از دنیای وابستگی‌ها و از دنیای فساد مرا به دنیای نور و پاکی ببرد. پس بدانید راهی را که برگزیده‌ام خالصانه و فقط برای خدای متعال می‌باشد و امیدوارم این راه جهاد را خداوند به راه شهادت ختم دهد.

ارسال نظرات