خبرهای داغ:

همه وظیفه دارند حرمت این ماه را حفظ کنند/ روزه نگرفتن بدون عذر شرعی حرام است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خودداری از روزه گرفتن بدون عذر شرعی و تظاهر به روزه خواری در جامعه حرام است.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۱۶
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ماه رمضان را یکی محترمات خداوند متعال دانست و گفت: همه افراد وظیفه دارند حرمت این ماه بزرگ را حفظ کنند.

 

وی افزود: افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله؛ بیماری، مسافر بودن، مهمان بودن و... نتواند روزه بگیرد، ولی اجازه ندارند تظاهر به روزه خواری کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد روزه نگرفتن بدون عذر شرعی را عملی حرام عنوان کرد و ادامه داد: تظاهر به روزه خواری نیز حرامی دیگر است و نباید افراد در ملاءعام این حرکت ناپسند را انجام دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان می‌گوید: اگر فردی بیمار یا مسافر است، مجوزی برای روزه خواری از سوی او نیست و باید حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران را حفظ کند.

 

امام جمعه اهواز اضافه کرد: وقتی روزه خواری را مشاهده می‌کنیم، وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم و باید به فردی که چنین عمل حرام و ناپسندی را انجام می‌دهد تذکر دهیم و فرد مقابل نیز وظیفه دارد تذکر‌ها را بپذیرد.

 

وی بر تلاش برای بهره مندی از برکات ماه رمضان تاکید کرد و گفت: والدین نباید به بهانه‌های مختلف از جمله؛ امتحان داشتن فرزندان، درس خواندن، ورزش کردن و... آن‌ها را از روزه گرفتن و انجام واجب الهی منع کنند و هیچ عذری بجز بیماری و عذر شرعی در درگاه خداوند قابل قبول نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار