خبرهای داغ:
مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان خبر داد

کاشت ۸ هزار درخت به مناسبت دومین کنگره شهدای استان همدان در نیروگاه شهید مفتح

همدان-مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: در سال جاری به مناسبت برگزاری دومین کنگره شهدای استان همدان، ۸ هزار درخت دیگر که یک هزار آن درخت بادام و ۷هزار درخت آن صنوبر تجاری است در نیروگاه مفتح کاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۷۴
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبدالمجید دیناروند در آئین کاشت ۸ هزار نهال گرامیداشت ۸ هزار شهید استان همدان که در نیروگاه شهید مفتح همدان برگزار شد، با بیان اینکه ما تمام تلاش خود را می‌کنیم این امانتی که از بیت المال در اختیار این مجموعه قرار گرفته محافظت کنیم تا مواقعی که هم وطن‌های ما به این انرژی ارزشمند نیاز دارند تحویل دهیم، نه کم فروشی کنیم و نه به بیت المال آسیب بزنیم، اظهار کرد: همین جمله بار مسئولیتی ما را سنگین می‌کند چرا که هم باید طوری از تجهیزات ۳۰ ساله بهره‌برداری کنیم که مانند روز اول انرژی تولید کند هم وقتی قطعات آن خراب می‌شود متعهدیم از قطعات ساخت داخل جایگزین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ۳۴ هزار قطعه در تعمیرات قبلی تعویض شد که همه ساخت داخل و توان کشور و قریب به اتفاق آن ساخت شهر همدان جایگزین شد، گفت: این نیروگاه رتبه یک ساخت داخل و همچنین شفافیت اداری را در ارزیابی سال گذشته کسب کرده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با بیان اینکه دو سال پیش آئین کاشت ۱۰۰ هزار درخت و سال گذشته به نیت شهدای همدان آئین کاشت ۳۲ هزار درخت در نیروگاه برگزار شد، یادآور شد: قطر تنه بعضی از درخت‌های کاشته شده حدود ۵ سانت است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری به مناسبت برگزاری دومین کنگره شهدای استان همدان، ۸ هزار درخت دیگر که یک هزار آن درخت بادام و ۷هزار درخت آن صنوبر تجاری است در نیروگاه مفتح کاشته می‌شود، عنوان کرد: نیروگاه مفتح با منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان تفاهم‌نامه‌ای دارد که ۱۰۰ هزار نهال در نیروگاه مفتح کاشته شود.

دیناروند با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه نزد من شکستن شاخه‌ای از درخت مانند شکستن بال فرشتگان است، مطرح کرد: سعی کردیم در کنار صنایع آلاینده درختکاری کنیم و به محیط زیست خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم، بتوانیم سنت حسنه درختکاری را رواج دهیم، خاطرنشان کرد: در نیروگاه برای استفاده از آب استخری ایجاد شد که به زیستگاه طبیعی تبدیل شده که در آن موجوداتی مانند مرغابی، لک لک و ... وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات