خبرهای داغ:
 همزمان با ایام سراسر نور و سرور نیمه شعبان؛

شهدای هویزه شاهد عقد زوجی از خراسان شمالی بودند

 برنامه امروز غافلگیرکننده بود! مسوول کاروان آمد دفتر فرهنگی و گفت:« کاروان دارد پیاده می شود؛ مجلس عقد هم داریم؛ اگر می شود دور مزار #شهید_علی_حاتمی را خالی کنید.»
کد خبر: ۹۴۹۷۵۱۹
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

 

 

 برنامه امروز غافلگیرکننده بود! مسوول کاروان آمد دفتر فرهنگی و گفت:« کاروان دارد پیاده می شود؛ مجلس عقد هم داریم؛ اگر می شود دور مزار #شهید_علی_حاتمی را خالی کنید.

 

فرصتی برای چون و چرا و اینکه از قبل اطلاع می دادید و... نبود.

همه چیز خیلی فوری جور شد؛ مجلس امروز از قبلی ها هم ساده تر بود. 

 

 آقا «فرهاد نیستانی» که #پاسدار است و البته داماد برنامه امروز برای بار دوم به هویزه آمده به این نیت که شهدا شاهد عقدشان باشند و عاقبتی مثل خودشان برایش رقم بزنند؛ می گوید:« دعای امروزم عاقبت بخیری و شهادت است.»

 

 محل برنامه، مقابل مزار مطهر دانشجوی شهید علی حاتمی است؛ شهیدی که سال هاست مسوول #کمیته_ازدواج! در زیارتگاه شهدای هویزه است و مخصوصا بین زائران نامتأهل طرفداران بی شمار دارد؛ آن قدر که از دور و نزدیک و وقت و بی وقت عاشقانه به سویش می شتابند و حاجت می گیرند.

 

 شهید حاتمی هم مانند فرمانده اش سید حسین علم الهدی در زمان شهادت 22 ساله است و مجرد و دقیقا مثل فرمانده اش قول و قرارهایی برای تشکیل خانواده گذاشته بوده که شروع جنگ و بعد هم شهادت در هویزه، وصالی بالاتر و بهتر را برایش رقم می زند؛ قصه شهید حاتمی را تا همین جا داشته باشید که باید برگردیم پای سفره عقد زوج خوشبخت مان که از استان #خراسان_شمالی هستند؛ سفره ای به اسم و رسم شهدا.

 

 ساتن سپیدی با سه چفیه ، دو جانماز جیبی طرح چفیه؛ قرآنی کوچک، چند شاخه نبات، گلدانی گل و... که توسط خدام خواهر آماده شده است.

در مراسم امروز #چفیه بیش از هر چیز دیگر به چشم می آید؛ از سفره که بگذریم، بسیاری از خانم های زائر و حتی عروس خانم، چفیه را روسری کرده اند.

به جای تور قندسابی که بر سر عروس و داماد می گیرند هم چفیه جایگزین شده است.

 

 آقا داماد که با لباس پاسداری اش کنار عروس خانم می نشیند، حاج #عظیم_ابراهیم_پور صلواتی از جمع می گیرد و می خواهد که همه -حتی آنها که گوشی دست شان دارند! و کم هم نیستند- برای خوشبختی عروس و داماد کف مرتب بزنند؛ بعد هم سر شوخی را باز می کند که:«ما چند روز قبل هم بر سر مزار شهید #علم_الهدی مجلس عقد داشتیم و یک عالمه دانشجو با حسرت نگاه می کردند!!» 

همان لحظه تعدادی از آقاپسرها حرفش را قطع می کنند که:«ما هم الان داریم با حسرت نگاه می کنیم!»

 

 خنده و خوشمزگی ها ادامه دارد، اما حاجی با صدای بلندتر ادامه می دهد:«خیلی خوب است که این سنت دارد احیا می شود و عروس و دامادها عقدشان را می آورند کنار شهدا تا شهید علم الهدی و بچه هایی که با وضو شیرخوردند و تربیت شدند، شاهد عقدشان باشند. شما عروس و دامادها هم نیت کنید و از خدا بخواهید فرزندان زیادی نصیب تان شود و به تأسی از #مادران_شهدای_هویزه بچه هایتان را با #وضو شیر بدهید تا نسل نخبگان در آخرالزمان بیشتر و بیشتر شود.شهدای هویزه؛ علم الهدی ها، #سلحشورها، #فاضل ها هرکدام نخبه ای بودند.»

 

 دست آخر هم حاج آقا را دعوت می کند برای خواندن خطبه عقد با این دعا که به حق امیرالمؤمنین و حضرت زهرا (س) خداوند به همه جوان ها همسر خوب مهدی پسند و علی پسند عنایت فرماید.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار