مسئول اردوگاه شهید بلباسی در گفتگو با بسیج خبر داد:

جشن هزار نفری نیمه شعبان در اردوگاه شهید بلباسی / افزایش چشمگیر راهیان نور خانوادگی در مشهد شهدا

ساری-گرزین از جشن هزار نفری نیمه شعبان در محوطه اردوگاه شهید بلباسی خبر داد و گفت: این جشن همراه با نور افشانی و مولودی خوانی شب نیمه شعبان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۹۷۲۳۲
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

جشن هزار نفری نیمه شعبان در اردوگاه شهید بلباسی / افزایش چشمگیر راهیان نور خانوادگی در مشهد شهدا

خبرگزاری بسیج، عبدالله گرزین صبح امروز در گفتگو با خبرنگار اعزامی بسیج مازندران به راهیان نور، ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (اروحناه فداه) با اشاره به آغاز راهیان نور محلات و دانشجویی و حضور پرشور مردم در یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی، گفت: با توجه به ایجاد زیرساخت‌های مناسب شاهد حضور چشمگیر خانواده‌ها در یادمان‌های دفاع مقدس هستیم.

مسئول اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر با بیان اینکه خیلی از خانواده در ایام تعطیلات نوروزی و اسفندماه سفر به  مشهد شهدا را انتخاب کردند، افزود:  وجه تمایز راهیان نور سال گذشته و امسال حضور چشمگیر خانواده‌های علاقمند در یادمان‌های دفاع مقدس است.  

گرزین در ادامه از میزبانی نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ زائر شهدا از ۹ اسفند تا به امروز خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به ثبت نام‌ها تا آخر راهیان نور که ۲ فروردین ۱۴۰۲ و قبل از ماه رمضان است، میزبان نزدیک به ۱۵ هزار زائر مازندرانی باشیم.

مسئول اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر با بیان اینکه حضور دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها در راهیان نور بسیار چشمگیر است، خاطرنشان کرد: این روز‌ها تنوع زائر در اردوگاه زیاد است  و از چهار نسل در این اردوگاه حاضر هستند.

گرزین در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های فرهنگی، هنری، رسانه ای، خدماتی و ... در این اردوگاه هم اشاره کرد و گفت:  در حوزه بهداشت، تغذیه و ایاب وذهاب هم خدمات قابل توجی به زائران صورت گرفته است.

مسئول اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر با اشاره به جشن میلاد حضرت علی ااکبر (علیه السلام) و روز جوان گفت: ایام راهیان نور همزمان شده با اعیادشعبانیه برای همین در اردوگاه جشن‌های متنوعی برگزار شده و می شود.

گرزین از جشن هزار نفری نیمه شعبان در محوطه اردوگاه شهید بلباسی هم خبر داد و گفت: این جشن همراه با نور افشانی و مولودی خوانی شب نیمه شعبان برگزار می‌شود.

مسئول اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر در ادامه با بیان این مطلب که علیرغم همه هزینه‌های  دشمن در جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و فرهنگی برعلیه مردم ایران به ویژه نوجوانان و جوانان به برکت شهدا و عنایت خدای متعال شاهد حضور چشمگیر نوجوان و جوان در یادمان‌های شهدا هستیم، گفت:هرساله اردوی راهیان نور دانش آموزی در پاییز ماه برگزار می‌شود و اردو‌های راهیان نور محلات هم در اسفندماه، اما امسال شاهد نوجوانی هستیم که از طریق پایگاه‌های مقاومت به مناطق عملیاتی آمده و زائر شهدا شدند.

گرزین در بخش‌های پایانی سخنان خود با بیان اینکه انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی همانطوری که در ایام تعطیلات به بحث گردشگری در مناطق سیاحتی توجه ویژه دارند وستاد‌های گردشگری ایجاد و  برنامه ریزی می‌کنند، به گردشگری یادمان‌های مناطق عملیاتی هم توجه ویژه داشته باشند، متذکر شد: در بسیاری از کشور‌های دنیا حتی کشور‌های متجاوز جنگ هم شاهد هستیم که برای  گردشگری جنگ  تبلیغات گسترده  انجام داده تا جذب گردشگر را فراهم کنند، حال که استان خوزستان به واسطه داشتن یادمان‌های عملیاتی و نیز ایثار رزمندگان در عملیات‌ها یی که در هیچ کجای دنیا نمونه ندارد و آثار و یادمان های دفاع مقدس در آن متنوع است مسئولین به تقویت زیرساخت های توسعه گردشگری جنگ و رونق این فعالیت فرهنگی معنوی توجه داشته باشند و  می طلبد با همکاری مسئولین زمینه حضور حداکثری زائرین شهدا در این مناطق فراهم تا حماسه ها و دستاوردهای رزمندگان دوران دفاع مقدس برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تبیین شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار