جشن روز جوان با محوریت تجلیل از جوانان برتر استان سیستان و بلوچستان بمناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام

مراسم گرامیداشت روز جوان، باحضور محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان و معاونین، ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۳۹
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مراسم گرامیداشت روز جوان با محوریت تجلیل از جوانان برتر استان سیستان و بلوچستان بمناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام با حضور مسئولا استانی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

محمدکرمی استاندار سیستان وبلوچستان، در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع ) و روز جوان گفت: حضرت علی اکبر(ع )یک جوان با ویژگی های کامل والگویی برای جوانان است .

وی ویژگی های حضرت علی اکبر(ع ) شجاعت ، شناخت دقیق از راه و هدف و اراده دانست و افزود: اراده قوی برای جوانان ما بسیار مهم است وقتی اراده قوی باشد همه سختی ها را پشت سر می گذارد اما اگر اراده ضعیف باشد با کوچکترین مشکلی که پیش آید دچار مشکل می شود .

استاندار خاطرنشان کرد: هم زمان ساختن جسم و روح مسئله بسیار مهمی است ؛ زیرا ؛ اگر تنها به جسم توجه کنیم و به روح توجه نداشته باشیم همیشه دچار تلاطم روحی هستیم .

کرمی با اشاره به تاثیر متقابل جسم و روح بر همدیگر ،اذعان داشت: اگر جسم وروح توانمند نباشند بریکدیگر تاثیرگذار هستند وبالعکس نیز وهردو مکمل هم هستند .ساختن جسم و روح سالم وتوانمند پیشرفت ما درهمه مراحل را درپیش خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به شجاعتهاو دلاوری ها و اراده قوی ونیز تصمیم گیری در لحظات حساس حضرت علی اکبر(ع)، خاطرنشان کرد: لازمه پیشرفت هر کشوری ، نیروی خلاق ، متفکر و دارای توانمندسازی بالای جسمی است .

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان ، استان جوان و مستعد است ، یادآورشد: استان دارای ذخائر و ثروت های بسیار بالایی است ، این نیروی خلاق ،جوان مومن و متفکر جهادی انقلابی است که همه این ظرفیت هایی که خدای متعال به ما داده را می تواند تبدیل به ثروت کند .

استاندار با اشاره به نعمتهای فراوان استان کاربرد واژه محروم را برای آن نادرست دانست و اظهار داشت: باید اشکالات را برطرف کنیم واین همت و اراده جوانان است ، آنچه از جوانان انتظار داریم اینست که در تمامی میدان های پای کار باشند.

کرمی با تاکید به توسعه شرکتهای دانش بنیان ادامه داد: دانشگاهها امروزه مسئولیت بسیار مهمی برعهده دارند ،اساتید فرماندهان ودانشجویان رزمندگان صحنه اقتصادی هستند.

وی اذعان داشت: دانشجو باید مهارت محور و پژوهش محور باشد به گونه ای که بعد از فارغ التحصیلی تحول آفرین باشد و جامعه را متحول کند.

استاندار با اشاره به دوران انقلاب ودوران بعد از آن تصریح کرد: در تمام این دوران جوانان همواره نقش آفرین بودند و امروز هم نقش آفرینی با جوانان است ،زیرا جوان سرشار از انرژی ،فکر ، خلاقیت و نو آوری است واگر بتواند با مدیریت صحیح از جوانی خود بهره بگیرد جامعه رو به پیشرفت خواهد رفت .

وی با بیان اینکه امروز بهترین دستور العمل ما قرآن است ،و اکنون موضوع علم ،مطلبی نیست که به تعویق گذاشته شود ، یادآور شد: یکی از عوامل نشاط جوانی ورزش است که توانمندی برای انسان ایجاد می کند و باعلم به اینکه در محضر خدا هستیم کم کارنمی کنیم و یقین داریم که خدا می بیند همواره در ورزش ، اقتصاد و فرهنگ برترین خواهیم بود.

آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز زاهدان، در این مراسم نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان اظهار داشت: از متولیان امر جهت برگزاری اینگونه جشنواره ها که در راستای تجلیل از نخبگان جوان است، تشکر و قدردانی میکنم.

 آیت الله محامی در ادامه افزود: شنیدن صدای جوانان نخبه توسط مسئولین حداقل خدمتی است که به این قشر عظیم می توان کرد و باید در تمام شهرستانها صورت گیرد.

 امام جمعه معزز زاهدان، مطالبه گری را حق جوانان دانست و عنوان کرد: جلسات بررسی مشکلات حوزه جوانان در شهرستانها توسط اداره کل ورزش و جوانان استان برنامه ریزی شود و شخصا حضور پیدا خواهم کرد.

ادهم کرد، مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: هفته جوان از ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه جاری در سطح کشور با اجرای برنامه‌های متنوعی برنامه‌ریزی شده که امسال براساس برنامه‌های تدوین شده، ۱۰۰ ویژه برنامه در سطح استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

وی افزود: تجلیل از ۱۲ جوان برتر و ۲۶ جوان در سطح شهرستان‌های سیستان و بلوچستان در جشن بزرگ روز جوان صورت گرفت.

کرد شعار برنامه‌های هفته جوان امسال را «جوان پرچم‌دار پیشرفت ایران» عنوان کرد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برپایی‌ایستگاه‌های ورزشی، کارگاه‌های مشاوره رایگان و نشست با سمنها از دیگر برنامه‌های هفته جوان در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

در پایان این مراسم جوانان نخبه و برتر سیستان و بلوچستان بر اساس شیوه‌نامه جدید وزارت ورزش و جوانان توسط مسئولین استانی و شهرستانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار