خبرهای داغ:

برگزاری جشن میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار در رامهرمز

به مناسبت میلاد باسعادت امام حسین علیه السلام، حضرت ابالفضل العباس (ع) و روز پاسدار و جانباز توسط ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رامهرمز برگزار گردید. 
کد خبر: ۹۴۹۵۸۵۰
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

 

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج در رامهرمز،

در این مراسم با شکوه که با حضور کارکنان و سربازان و جمعی از بسیجیان برگزار شد، حجت الاسلام زکویان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دررسپاه ناحیه رامهرمز ضمن تبریک این ایام و روز پاسدار و جانباز به پاسداران و جانبازان، از امام حسین علیه السلام سخن گفت و این روز مبارک را که بنام پاسداران نامگذاری شد را چنین بیان کرد و گفت: امام حسین (ع) همانند دیگر معصومان (ع)، شخصیتی بی‌بدیل عصر خویش در امور معنوی و عبادی بود و چنین جایگاهی حتی بر مخالفان نیز پوشیده نبود.

 

وی با اشاره به سیره اخلاقی امام حسین (ع) عنوان کرد: سیدالشهدا (ع) به عنوان یکی از حجت‌های خدا، در پای‌بندی به صفات اخلاقی و انسانی، سرآمد عصر خود بود. آن حضرت با قیام خود در برابر عدالت‌ستیزی و ستم‌گری بنی امیه، نمونه کامل اخلاص در عمل و تسلیم و رضا در برابر مشیت و خواست الهی را به نمایش گذاشت. شاهد بر این ادعا، ماندگاری و تأثیرگذاری این نهضت در طول تاریخ حتی در میان اهل‌سنت است. چرا که بر اساس فرمایش خدای متعال، هر چه نزد (و برای) خداست، ماندگار است و قیام ماندگار پیشوای سوم، مصداق کامل این اخلاص بود

 

زکویان تصریح کرد: آن بزرگوار پارساترین مردم زمانه خویش بود، چرا که ایشان به توصیه جدش رسول خدا (ع) عمل کرد. چنان که فرمود: جدم رسول خدا (ص) به من فرمود: به واجبات الهی عمل کن، تا پرهیزگارترین مردم شوی. به قسمت و تقدیر خدا خشنود شو، تا بی‌نیازترین مردم شوی و از حرام‌های الهی بپرهیز تا پارساترین مردم شوی. 

پس از آن با اجرای بسیار زیبای گروه سرود دختران انقلاب با نوای سرود سلام فرمانده و مولودی سرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت کربلایی ایمان عسکرزاده مراسم جشن را باشکوه تر نمود. 

در پایان هدایایی به رسم یادبود به متاسبت روز پاسدار توسط فرمانده ناحیه تقدیم کارکنان ناحیه گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار