پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم با حضور ۳۰۰ هنرمند بسیجی در میناب آغاز به کار کرد

طی آئینی با حضور 300 هنرمند از 10 استان کشور پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم در روستای کردر رضوی میناب کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۴۹۴۲۹۷
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان از میناب ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میناب در این آیین با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر در کشور و بین نسل جوان، اظهارکرد: هنر و ابزار هنری یک ظرفیت عظیم و غنی است که می توان از آن برای تبیین مواضع دینی بهره برد.
سرهنگ پاسدار حسین درویشی همچنین با بیان این که بسیاری از مواقع یک اثر هنری در قالب، شعر، نمایش و یا سرود می تواند از ساعت ها سخنرانی هم تاثیرگذارتر باشد، گفت: ما برای تبیین مواضع دینی، انقلابی و اهداف و رسالت اهل بیت(ع) باید نهایت استفاده را ببریم.
وی با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خطاب به هنرمندان اظهارکرد: این که چه سری وجود دارد که در ماهی که شهادت این امام همام است هیچ تولد و عیدی نیست و در ماهی که تولد سیدالشهدا(ع) شهادت هیچکدام از ائمه نیست، جای بررسی و از نظر هنری نیاز به پرداختن دارد.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباس فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی نیز ضمن تقدیر از عوامل جشنواره ملی آسمان هشتم به آیه ای از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ماموریت فعالان فرهنگی و دینی در گام نخست بیان نعمت هایی است که خداوند متعال به ما عطا کرده است.
حجت الاسلام فرازی نیا اضافه کرد: انقلاب اسلامی، رهبری و ولایت فقیه از جمله نعمت های بزرگی است که خدواند در اختیار ما قرار داده است.
مشاور تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با نقل خاطراتی از دوران شکل گیری انقلاب و فعالیت گروه های هنری و سرود در ابتدای انقلاب، یادآور شد: همه کسانی که در آن زمان در امور فرهنگی و هنری فعالیت می کردند، اکنون از چهره های موفق و تاثیرگذار در کشور هستند.
حجت الاسلام فرازی نیا جایگاه امور فرهنگی و هنری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: وقتی امام رضا(ع) به پاس شعر سرودن دعبل خزاعی پیراهن خود را که بیش از یک هزار شب با آن نماز شب خوانده به او هدیه می دهد پس مطمئن باشید پاداش فعالیت هایی که برای پیشوای هشتم شیعیان انجام می دهید نزد امام محفوظ است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت های مردم روستای کردر رضوی که با دست خالی و همت بلند انجام می شود به طور قطع مورد عنایت امام رضا(ع) است، به ویژگی حرم و مکان هایی که به نام امام رضا(ع) است اشاره کرد و گفت:حرم امام و هر کجا که به نام او متبرک باشد دانشگاه اهل بیت(ع)، پناهگاه افراد جامعه و درمانگاهی برای دردهایی که اطبا از درمان آن عاجز هستند.
مشاور تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد:امروز در برهه ای قرار داریم که صیادان زیادی در فضای مجازی و حقیقی به دنبال صید جوانان و نوجوانان هستند و پناه بردن به حرم و فرهنگ منور رضوی می تواند از این قشر صیانت و حراست کند.
حجت الاسلام فرازی نیا در پایان اظهار داشت:به عنوان خادم امام رضا(ع) از همه مردم و اهالی ولایتمدار و با صفای روستای کردر رضوی که نام و ذکر امام رضا(ع) را زینت بخش برنامه های فرهنگی و هنری کرده اند قدردانی می کنم.
گفتنی است پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم از امروز دوم اسفند با استقبال از 20 گروه شرکت کننده روستایی از 10 استان کشور در روستای کردر رضوی از توابع بخش بندزرک میناب در استان هرمزگان آغاز و تا چهارم اسفندماه جاری در حسینیه امام رضا(ع) این روستا ادامه دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار