خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

مسئولان به معیشت و اقتصاد جامعه رسیدگی کنند

همدان-امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مسئولان در کنار نماز باید به معیشت و اقتصاد جامعه نیز رسیدگی کنند، گفت: لازم است تا در کنار همه خدمات، دولت نسبت به کنترل بازار نیز توجه داشته باشد.
کد خبر: ۹۴۹۴۲۴۸
|
۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در اجلاس استانی نماز که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه آنچه می‌تواند سرشت بد را از انسان جدا کند و آن را به سمت فطرت حرکت دهد، نماز است، اظهار کرد: راه اصلاح جامعه و رفع گرفتاری‌های بشر، گره خوردن با مبدأ هستی و حرکت به سمت نماز است.

وی افزود: راه دومی برای رفع گرفتاری‌ها و تبیعض‌هایی که گاها باعث ناراحتی انسان می‌شود، به جز توسعه نماز برای بشر وجود ندارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه از راهکارهای توسعه نماز، معرفت افزایی در بین اقشار مختلف به خصوص جوانان است، گفت: در این بین روحانیت وظیفه دارند تا نسبت به معرفت‌افزایی در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه روحانیت از هر فرصتی برای ارتباط با جامعه و مردم بهره بگیرد، یادآور شد: لازم است تا روحانیون ضمن ارتباط‌گیری با جوانان، به سوالات و شبهات آنها پاسخ دهند.

شعبانی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی موجود در  جامعه، خاطرنشان کرد: این سوال را باید از مسئولان پرسید که، آیا عملکرد یک مسئول در نماز خواندن یک جوان تاثیر دارد یا خیر؟

وی تصریح کرد: مسئولان نماد دین نیستند، بلکه همه ما مبلغ دین هستیم و آنچه را که از دین برداشت می‌کنیم، به مردم می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه مسئولان در کنار نماز باید به معیشت و اقتصاد جامعه نیز رسیدگی کنند، گفت: البته زیر ساخت‌ها و اقدامات خوبی توسط دولت در استان انجام شده که قابل تقدیر است، اما لازم است تا در کنار همه خدمات، دولت نسبت به کنترل بازار نیز توجه داشته باشد.

وی با تقدیر از تلاش دولت در عرصه سیاست خارجه، اظهار کرد: مسئولان فراموش نکنند در کنار همه اقدامات خود، معیشت مردم نیز بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اکثر شرکت کنندگان در جلسه را جوانان تشکیل می‌دهند، یادآور شد: خوب است تا متولیان برنامه‌های این چنینی وقتی را در اختیار جوانان قرار دهند تا آنها نیز در  حضور مسئولان صحبت کنند و حرفه‌های خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه مدیران نسبت به حضور در نماز جماعت مقید باشند، خاطرنشان کرد: حضور مدیران در نماز ادارات در توسعه فرهنگ نماز بسیار موثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار