یک فعال بسیجی در حوزه اجتماعی در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

برگزاری بیش از ۲۲۰۰ کارگاه تحکیم بنیان خانواده در سطح استان قم/اعزام هفتگی مشاور خانواده به ۹۲ محله‌ی شهرستان قم

یک فعال بسیجی در حوزه اجتماعی گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۲۰۰ کارگاه تحکیم بنیان خانواده در سطح استان برگزار کردیم و هرهفته برای بیش از ۹۲ محله در شهرستان قم مشاور تخصصی حوزه خانواده اعزام می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۶۸
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

برگزاری بیش از ۲۲۰۰ کارگاه تحکیم بنیان خانواده در سطح استان قم/اعزام هفتگی مشاور خانواده به ۹۲ محله‌ی شهرستان قم
مهدی علی‌بابایی مدیر جمعیت معاونت اجتماعی سپاه علی ابن ابی طالب(ع) استان قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص اقدامات مراکز مشاوره "مهر" در استان قم گفت: حدود دو سال است که کار را در حوزه مراکز مشاوره مهر شروع کردیم و  با توجه به آسیب‌های اجتماعی در سطح استان نگاهمان به مسائل خانواده با سه هدف فرد محور، محله محور و بعد اجتماعی تعریف شده اند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم که خود مردم باید به کمک مردم و پای کار مردم بیایند، ادامه داد: این رویکرد با تربیت کنشگران  و  افراد محلی شروع می‌شود کحه ما در استان قم این رویکرد را در سه سطح تحت عنوان "سفیران سبک زندگی"، "مبلغان سطح زندگی" و "راهنمایان سبک زندگی" دنبال می کنیم.

مدیر جمعیت معاونت اجتماعی سپاه علی ابن ابی طالب(ع) استان قم  مطرح کرد: در سطح سفیران سبک زندگی  افراد را طوری آموزش می‌دهیم که در زندگی شخصی خودشان آسیب‌ها را شناسایی کنند و با توجه به نکات روانشناسی به این آسیب‌ها رسیدگی کنند و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در زندگی شخصی خودشان به خوبی به اجرا در آورزند.

بابایی افزود: سطح بعدی ما سطح مبلغین سبک زندگی ایرانی اسلامی است که سفیران سبک زندگی را براساس تحصیلات و توانایی‌های اجتماعی طبقه بندی می‌کنیم و مبلغین خود را در سطح محله انتخاب می‌کنیم و به آن‌ها آموزش‌های تخصصی روانشناسی در حوزه‌های سبک زندگی می‌دهیم تا بتوانند در سطح محله به متقاضیان خدمات مشاوره ای ارائه بدهند.

وی یادآور شد: راهنمایان سبک زندگی در سطح کلان‌تر ما هستند که این افراد از بین شبکه مبلغین ما انتخاب می‌شوند و اولویت ما برای انتخاب راهنمایانمان، تحصیلات تخصصی افراد در حوزه‌های روانشناسی و  سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که برای این افراد دوره های تخصصی و ویژه‌ی خانواده و روانشناسی برگزار می‌کنیم.

مدیر جمعیت معاونت اجتماعی سپاه علی ابن ابی طالب(ع) استان قم  با اشاره به اینکه هرهفته برای بیش از ۹۲ محله در شهرستان قم مشاور تخصصی حوزه خانواده اعزام می‌کنیم تا در این محله ها کارگاه عمومی تخصصی در حوزه خانواده برگزار کنند،خاطرنشان کرد: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی تفاهمنامه‌ای در این مضمون به امضا رساندیم که به محلات ما به طور مداوم مشاور اعزام شود تا کارگاه‌های خانواده و سبک زندگی برگزار کنیم.

بابایی اضافه کرد: اگر طبق پایش‌های ما در محلات افرادی باشند که نیاز به پروتکل‌های درمانی یا روانشناسی داشته باشند، چهار مرکز اصلی مهر در قم برای کمک به این افراد اقدام می‌کنند.

وی اظهار داشت: پیش از شروع فعالیت ما در استان قم، طبق آمار کشوری این استان در رتبه سوم کشوری از لحاظ آمار بالای طلاق بود و اکنون با تلاش‌هایی که در استان صورت گرفته این رتبه به رتبه نهم کشور رسیده است. البته با توجه به شیب آسیب‌های اجتماعی در استان تلاش داریم که از آمار‌های سرسام آور در حوزه طلاق و آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

مدیر جمعیت معاونت اجتماعی سپاه علی ابن ابی طالب(ع) استان قم عنوان داشت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۲۰۰ کارگاه تحکیم بنیان خانواده در سطح استان برگزار کردیم و در مراکز تخصصی درمانی حدود ۳۰۰ پرونده تخصصی درمانی را به سرانجام رسانده ایم. اگر قرار است، موضوعات در حوزه خانواده حل شوند باید با شبکه عظیم مردمی خانه به خانه به بررسی این مشکلات بپردازیم و با رویکرد محله محوری مساجد باید مامن خانواده‌ها و افراد محله باشند.

ت-۹۶۰۶

انتهای پیام/

ارسال نظرات