شرط دولت برای توافق با کشورهای اروپایی و آمریکا

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم همواره برای توافق منصفانه با کشورهای اروپایی و آمریکا آماده است، گفت: دولت برای توافق با کشورهای اروپایی و آمریکا تن به ذلت نمی‌دهد.
کد خبر: ۹۴۹۱۵۴۷
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمد دهقان امروز در مراسم سالگرد چهل و چهارمین پیروزی شکوهند انقلاب اسلامی در میدان شهدای ذهاب رشت با بیان اینکه مردم رشت یکی از ولایتمدارترین مردمان کشور بوده و افتخارات زیادی را در کشور خلق کردند، اظهار کرد: خلق حماسه هشت دی در سال ۸۸ و تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و امنیت نشان از اوج بصیرت و ولایتمداری مردم دیار میرزا است.

وی ۲۲ بهمن سال ۵۷ را نماد مبارزه با طاغوت و استکبار دانست و گفت؛ مردم ایران در روز ۲۲ بهمن رژیم فاسد، مزدور و مستبد را بیرون کرده و حکومت دینی، مردمی و مبتنی بر حکومت اسلامی را در کشور حاکم کردند و رهبری کشور را به امام خمینی(ره) که رهبری فرزانه، با تقوا، پارسا و جد پیغمبر(ص) سپردند.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به نقش مردم در ماندگاری و استحکام نظام مقدس جمهوری افزود: انقلاب اسلامی با حضور ملت به پیروزی و‌ استحکام رسید و دشمن از همین امر خشمگین است.

دهقان با تأکید بر لزوم بازگویی و روایت فتنه‌های رخ داده در کشور علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: در طول ۴۴ سال گذشته منافقین ۱۷ هزار نفر را در کشور ترور و انواع فتنه و کودتا را در کشور انجام دادند و پنج‌ اقدام تجزیه طلبانه را در کشور طراحی کردند تا کشور را تجزیه کنند و وقتی موفق نشدند، از طریق رژیم بعث عراق به جمهوری اسلامی حمله کردند.

وی ایستادگی و مقاومت ملت را مهمترین عامل توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: در ۴۴ سال گذشته نه تنها ملت دست از مقاومت بر نداشته است بلکه با مقاومت و ایستادگی مردم به پیشرفت رسید لذا با جرات می‌توان گفت ایران در عرصه موشکی، پزشکی، هسته‌ای و دانش بنیان جزو کشورهای برتر جهان است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه کشور در دهه ۹۰ رو به تعطیلی و رکود شدید رفته است، گفت: فشار اقتصادی در سال های گذشته بر زندگی مردم اثر گذاشته است چون  دهه ۹۰ دهه تعطیلی کشور بود و آمریکا از طریق جهالت و یا خیانت عده‌ای در کشور اقتصاد را به مذاکرات گره زد که آثارش اکنون در کشور نمایان می‌شود.

دهقان با اشاره به خیانت‌های شکل گرفته در دهه ۹۰ در کشور بیان کرد: تاریخ از جهالت و خیانت صورت گرفته در دهه ۹۰ نخواهد گذشت زیرا در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور صفر بود ولی دولت سیزدهم دوباره راه درست را پیدا کرد به طوری کشور با رشد اقتصادی چهار درصدی مواجه شد.

وی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم همواره برای توافق منصفانه با کشورهای اروپایی و آمریکا آماده است، تصریح کرد: دولت برای توافق با کشورهای اروپایی و آمریکا  تن به ذلت نمی‌دهد و اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نزده و با عضویت در اتحادیه اقتصادی شانکهای و امضای ۵۰ سند اقتصادی یکی از راه‌های برون رفت کشور از این شرایط را طی کرده است.

به گفته معاون حقوقی رئیس جمهور انعقاد توافق نامه ۲۰ ساله با چین ‌و روسیه و پیمان‌های پولی با کشورهای همسایه به ویژه روسیه، اقدام جهادی دولت در یکسال گذشته بود تا اقتصاد کشور را از سیطره واحد پولی دلار خارج کند.

دهقان با اشاره به برنامه دولت برای عبور از شرایط سخت اقتصادی در کشور تصریح کرد: دولت برای رفع فوری مشکلات معیشتی مردم برنامه‌هایی ازجمله توزیع کالا برگ و صدور مجوز  فوری کسب و کار دارد و به این منظور بود که دشمن از طریق فضای مجازی و رسانه ذهن مردم را مخدوش کرده و آشوب را در کشور  ایجاد کردند ولی ملت با حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن پاسخی محکم‌ به دشمن دادند.

وی با بیان اینکه راهی جزو تولید و پیشرفت در کشور وجود ندارد، افزود: وحدت در کشور و دولت و ملت باید پایدار بماند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کشور در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار