در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مطرح شد؛

دولت پای کار مردم است/ تعهد یک میلیون شغل در سال محقق شد

معاون اجرایی رئیس جمهور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دولت ۲۴ ساعته پای کار است و با رویکرد حل مسئله و عملکرد میدانی و مدیریت مبتنی بر حضور در بین مردم، فعالیت می کند.
کد خبر: ۹۴۹۱۴۸۹
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینه ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اولویت بندی در انجام امور اجرایی، گفت: بخش تولید در هر شرایطی نباید آسیب ببیند، البته باید مردم را توجیه کرد و همه امور با اولویت بندی دنبال شود.

وی افزود: در مجلس دوم با وجود همه چالش ها ناچار بودیم که برای مترو تهران تصمیم بگیریم و اگر این کار انجام نمی‌شد، قطعا امروز با چالش بغرنج روبرو بودیم، در مجلس چهارم نیز باید برای عسلویه تصمیم گیری می شد و اگر این تصمیمات سخت اتخاذ نمی شد، امروز باید درگیر مشکلات جدی می شدیم، همین مصادیق نشان می دهد که باید مسائل اولویت بندی شود و نباید فرصت ها را از دست داد.

نماینه ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت صنعتی بزرگی در اختیار دارد. نباید از ظرفیت های موجود به سادگی گذشت. قطعا خواهان موفقیت دولت سیزدهم هستیم و این موفقیت سربلندی کشور را به دنبال خواهد داشت.

تعهد یک میلیون شغل محقق شده است

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه دولت ۲۴ ساعته پای کار است و با رویکرد حل مسئله و عملکرد میدانی و مدیریت مبتنی بر حضور در بین مردم، فعالیت می کند، گفت: کارهای بزرگی طی یک سال گذشته اجرایی شده است. یکی از دستاوردهای حاصل شده کاهش ۳۰ درصدی واردات کالا به کشور است.

وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت با تورم ۵۹.۳ درصدی مواجه بودیم که در انتهای سال گذشته به ۳۹ درصد رسید و امسال نرخ تورم نقطه به نقطه به ۴۸ درصد رسیده است، در شاخص های فرعی مانند صادرات رو به رشد هستیم و امسال به مثبت ۲۸ درصد رسیده ایم؛ در شاخص اشتغال وضعیت خوبی داریم و تعهد یک میلیون شغل محقق شده است. در حوزه عمرانی نیز کارهای خوبی انجام شده و با رهنمودهای مقام معظم رهبری کار را پیش می بریم.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: امسال برای پروژه های افتتاحی دهه فجر ۲۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۸.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی انجام شد و دولت تکمیل پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا را در اولویت قرار داد، البته در کشور به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه تمام وجود دارد ولی به دنبال بهره برداری از پروژه های با پیشرفت بالا هستیم.

منصوری با تاکید بر اینکه دولت در همه جبهه ها فعال است و علیرغم مشکلات و جنگ ترکیبی در اکثر حوزه ها کار در حال پیشرفت است، افزود: همت و عزم دولت این است که به پیش برود. برای حدود ۵ سال نرخ رشد اقتصادی در کشور منفی بود، اما در پایان سال گذشته این نرخ به ۴.۴ درصد و امسال به ۳.۳ درصد رسیده است و افزایش تولید و صادرات آینده بهتری را نوید می دهد.

وی اضافه کرد: ماه گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ هزار بشکه نفت فروخته شد که فرصت بزرگی بدین واسطه رقم خورده است و در مجموع، به بهبود فضا امیدوار هستیم.

افتتاح ۲۵۰ در اراک همزمان با طلوع چهل و چهارمین فجر انقلاب

فرزداد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن بزرگترین روز در تاریخ ایران به شمار می رود،گفت: امسال و به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، ۱۵۱۰ طرح و برنامه در استان ترتیب داده شده بود که ۲۵۰ طرح مربوط به شهرستان اراک است و امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوری، بخشی از این پروژه های افتتاح می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات