گذری بر زندگینامه شهدای انقلاب در استان مرکزی؛

شهیدی از دیارآفتاب

شهید "احمد ولی زاده" در بیست و دوم بهمن 1357، هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به قلب، شهید شد.
کد خبر: ۹۴۹۱۳۵۸
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سال سرنوشت ساز ۱۳۵۷ در تاریخ ایران پُر از حوادث و اتفاقات تلخ و شیرین برای مردم آزادی‌خواه میهن اسلامی‌مان است. سالی که دومین ماه از زمستانش طلوع خورشید پیروزی شد و ملتی که برای رسیدن به آن، تا پای جان از راه و رهبر خود دفاع و حمایت کردند و شهیدانی که رفتند تا خط امام باقی بماند.

شهیدان انقلاب، این بزرگمردانی که بر سر میثاق جان استوار ماندند و در راه حفظ عزت و شرف خود، از هیچ تلاشی برای پیروزی انقلاب اسلامی، فرو گذار نکردند و عاقبت نیز در سال ۵۷، با خون خود نهال تازه متولد شده، انقلاب را آبیاری کردند تا اکنون پس از گذشت ۴۴ سال، به درخت تنومندی تبدیل شود، که هیچ قدرت غربی و ابر قدرتی، یارای مقابله با آن را نداشته باشد.

اقشار مختلف مردمی شهرستان اراک در جریان پیروزی باشکوه و انقلاب اسلامی همانند سایر شهرهای کشور نقش بسزایی داشتند و در این راستا شهدایی را هم تقدیم کردند.

یکی از این دلیرمردان شهید "احمد ولی زاده" است. وی در پانزدهم اردیبهشت 1333‏، در شهرستان اراک به دنیا آمد. پدرش در شرکت راه آهن کار می کرد و مادرش خانه دار بود. شهید "ولی زاده" در مبارزات انقلابی حضوری فعال داشت و عمده فعالیت هایش پخش اعلامیه بود.

تا سوم متوسطه در رشته اقتصاد درس خواند. با فشار مأمورین ساواک ناچار به تهران عزیمت کرد و همچنان در کنار سایر مبارزین انقلابی در راهپیمایی ها و تظاهرات علیه رژیم شرکت می کرد.

وی در بیست و دوم بهمن 1357، هنگام تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی بر اثر اصابت گلوله به قلب، شهید شد. مزارش در بهشت زهرای همان شهرستان واقع است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها