خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

هیمنه پوشالی آمریکا را در ۲۲بهمن امسال هم می‌ریزیم

همدان-امام جمعه بهار گفت: در راهپیمایی بیست و دوم بهمن امسال با اتحاد و انسجام، پایبندی به نظام و آرمان های امام و شهدا را به جهانیان نشان می‌دهیم و هیمنه پوشالی آمریکا را در هم می‌ریزیم.
کد خبر: ۹۴۹۱۲۲۱
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند متعال انسان را با هدف خلق کرد، انسان اگر در مسیر حرکت به طرف این هدف قرار نگیرد دچار خسران می‌شود و لازمه حرکت، تربیت صحیح است.

وی افزود: اگر انسان تربیت صحیح نشود، در مسير حرکت خود به او تعالی و سعادتی که خداوند متعال مقدر کرده نائل نمی‌شود و تربیت انسان باید منطقی و منطبق با فطرت باشد و اگر تربیت بر مدار هوای نفس، شهوت و خود خواهی باشد زندگی انسان، زندگی بی‌معنا و پوچ خواهد بود.

امام جمعه بهار بیان کرد: بهترین تربیت، تربیت منطبق عقل و منطق فطرت، تربیت برگرفته از قرآن و آموزه‌های دینی است و اگر انسان در مسیر آنچه که قرآن برای انسان ترسیم کرده و بر اساس آنچه که سنت نبی مکرم اسلام واقع نشود زندگی انسان منجر به نتیجه نخواهد بود.

وی ادامه داد: ایام، ایام الله رجب است، فرصت درحال از دست رفتن است و باید از لحظه به لحظه ماه رجب استفاده کرد و یکی از اموراتی که ما باید توجه داشته باشیم و زندگی خود را با زندگی اهل بیت(ع) محک بزنیم.

مصباح عنوان کرد: تاریخ تمام نشده است بلکه تکرار می‌شود و حقیقتش ماندگار است؛ تاریخ ما نباید صرف تاریخ نقلی باشد و فلسفی، تاریخ مزاف است که باید تحلیل صورت بگیرد و نقش ما هم در تاریخ مشخص شود.

وی با اشاره به راهبردهای امام (ره) بیان کرد: شفاف سازی و مرزبندی‌ها بین ولایت خدا و ولات تاریخ است، باید مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی مرز بندی خود را مشخص کنند و اگر ما آنچه که آموزه‌های اهل بیت(ع) بر مدار ‌آنها حرکت نکنیم لطمه می‌خوریم و امام (ره) می‌خواست کاری کند که انقلاب توحیدی شود و راهبرد آنها تبیین اسلام ناب و تبلیغ گستره آن است و امامت یعنی حکومت، ریاست دین و دنیای مردم این نوع نگاه برگرفته از امام موسی کاظم (ع) است.

امام جمعه بهار با بیان اینکه تمام مردم در این انقلاب شریک هستند، عنوان کرد: ۲۲ بهمن امسال ۲۲ بهمن خاصی است، بعد از دو سال وقفه کرونایی و مسائل اغتشاشات دشمن بر ۲۲بهمن، اتحاد و همبستگی، وحدت کلمه ما چشم دوخته، حتی شعار «مرگ بر آمریکا» را رصد می‌کند.

وی افزود: همه ما تکلیف و وظیفه داریم منسجم و متحد باشیم چون اگر ذره‌ای کوتاهی و ضعف به خود راه دهیم، ایادی کفر نمی‌گذارد ریشه و نسلی از  شیعه و تشیع بماند.

مصباح با دعوت همگان به شرکت پر شور در راهپیمایی بیست و دوم بهمن تصریح کرد: در ایام الله ۲۲بهمن امسال با جوش اتحاد و انسجام، پایبندی به نظام و آرمان های امام و شهدا را به جهانیان نشان می‌دهیم و هیمنه پوشالی آمریکا را در هم می‌ریزیم و نفرت و انزجار خود را به دشمنان نظام اعلام می‌کنیم.

وی اظهار کرد: سپاه بیدار و قوای نظامی و نیروی انتظامی مقتدر در کل نیرو های جان برکف ولایی و مقتدر هستند، و رهبر فرزانه انقلاب تربیت یافته همین مکتب است و کشور ایران، کشور علوی و مملکت آن الهی است و باید درس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یاد بگیریم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار