خبرهای داغ:
در نهمین روز از دهه فجر؛

پروژه‌های عمرانی نهاوند با حضور معاون استاندار همدان افتتاح شد

همدان-در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون پشتیبانی، توسعه و منابع انسانی استانداری همدان و جمعی از مسئولین شهرستانی پنج پروژه در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۹۰۸۳۹
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور سید محمدرضا میرصفدری معاون پشتیبانی، توسعه و منابع انسانی استانداری همدان، احمدوند فرماندار، شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستانی پنج پروژه در شهرستان نهاوند افتتاح شد.

معاون استاندار همدان با حضور در شهرستان نهاوند، با حجت الاسلام مغیثی امام جمعه این شهرستان دیدار کرد .

در ادامه نیز بلوار و میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر گیان با حضور مسئولین به بهره‌برداری رسید، این پروژه شامل زیرسازی مسیر به مساحت ۵ هزار متر مربع، اجرای جدولگذاری به مساحت ۵۰۰ متر، اجرای آسفالت به مساحت ۳ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۲ ميليارد تومان و ساماندهی ورودی شهر گیان بود که از جمله برنامه‌های مهم مدیریت شهری این بخش از شهرستان نهاوند است.

اجرای بهسازی شهرک مسکن مهر شهر گیان، دومین پروژه این شهر بود که معاون استاندار همدان از آن بازدید کرد.

در این پروژه ، زیرسازی به مساحت ۵ هزار متر مربع، جدولگذاری کوچه‌ها به طول ۲ هزار متر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان انجام شده است و با گرمای هوا عملیات آسفالت این پروژه انجام و به اتمام خواهد رسید.

 سالن ورزشی زنده یاد رسول شهبازی در روستای کوهانی پروژه ی بعدی بود که توسط معاون استاندار افتتاح و بهره‌برداری رسید.

 این سالن ورزشی شهبازی در دبیرستان پژوهش روستای کوهانی که در سال ۱۳۹۴ کلنگ زنی شد، با مساحت ۸۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان و طبق مقرارت ملی ساختمان و با رعایت کامل آیین نامه های مربوطه و سیستم گرمایشی گرماتاب از سقف در نهمین روز از دهه ی مبارک فجر سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری رسید .

گفتنی است؛ زنده‌یاد رسول شهبازی از معلمان ورزش با اخلاق شهرستان و استان و مربی بسکتبال بود.

مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی سامیار چهارمین پروژه‌ای بود که افتتاح شد. این پروژه که درکیلومتر ۱۶ محور نهاوند_ بروجرد در روستای حسین آباد باباقاسم واقع شده ، با ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی کلی مجتمع تاکنون، درفاز اول برای ۱۰ نفر و فاز دوم ۲۵ نفر اشتغالزایی داشته است.

هدف از ایجاد این مجتمع ارائه خدمات متمرکز به مسافران جاده‌ای و در نتیجه کمک و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای و ارتقاء خدمات سفر است.

این مجتمع رفاهی در سال ۱۳۹۷ با مساحت ۱۱۶۰۰ متر مربع  و زیربنای ۱۶۳۷ کلنگ زنی شد که دارای فضای بازی کودکان، جایگاه سوخت، سوپر مارکت، خدمات خودرویی، رستوران، نماز خانه، بخش اداری، اقامتگاه رانندگان، سرویس بهداشتی است.

این پروژه با اعتباری بالغ بر بیش از ۱۶ میلیارد تومان (بیش از ۱۳ میلیارد تومان بخش خصوصی و ۳ میلیارد تسهیلات مصوب) احداث و در دسترس مسافران قرار گرفت.

پنجمین پروژه نیز ساختمان جدید الاحداث مرکز ترک اعتیاد سینا بهزیستی نهاوند بود که به دست معاون استاندار همدان و با حضور مسئولین شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید، مرکز ترک اعتیاد سینا باهدف مداوا و ترک مواد مخدر بیماران دارای اعتیاد با ظرفیت اسمی ۶۰ نفر بود که قابلیت افزایش ظرفیت تا ۱۵۰ نفر را درصورت موافقت کمیسیون ماده ۲۶ استان را دارا است.

این ساختمان دارای استانداردهای لازم در کشور است و دارای سالن‌های مجزا برای اقشار مختلف بااستفاده ازاعتبارات شخصی مسئول مرکز به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال و تسهیلات پرداختی بهزیستی بالغ بر ۱۵ میلیاردریال ساخته و تجهیز شده است.

لازم به ذکر است؛ هم اکنون در شهرستان بیش از ۱۰ مرکز ترک اعتیاد وجود دارد که با ظرفیت‌های مختلف مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند که مسئولین پیگیر هستند همه این مراکز  را به سطح استانداردهای کشوری مطابق با دستورالعمل‌های بهزیستی برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار